Gå til innhold

Skjermkort i forhold til Cpu og minne?

anal_fabet

Anbefalte innlegg

Jeg har et asus k8n neo2 hovedkort, amd 64 3500+ (90nm), ocz 1024MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 minne. For tiden kjøres det et gainward fx5700 le med dette skal byttes ut snart. hvilket skjermkort burde jeg kjøpe? tror jeg skal holde meg til gainward og satt å vurderte 6600 og 6800 seriene. Har prosessor og minne noen begrensninger her i forhold til skjermkort slik at et 6800 kort er overkill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tenkte å holde meg til rundt 4000,- men å gå litt ned om jeg ikke trenger mer eller å gå opp 500-600 om det er mye å hente der klarer vel jeg. Så at 6800 ultra (ellerno) lå på 4600,- (ellerno) hos komplett og det er det høyeste jeg kommer til å gå.

Lenke til kommentar
6800 Ultra er et kjempe bra skjermkort. Men du sparer endel på 6800GT, så jeg tror kanskej jeg ville ha valgt det. Det er veldig liten forskjell på de, så du kan jo modde/klokke det til Ultra hastighet ;)

-men ultraen kan du jo klokke enda lenger, så det argumentet blir litt tynt...har GT selv og det går som bare juling, men hadde kjøpt ultra for en 1000lapp ekstra hvis det hadde vært på lager da jeg handla.

Lenke til kommentar

Hallo? GLH kortet får du jo med ultra hastighet på gpu'en originalt! Glem doom3...allerede i første brettet på spillet kommer du til å savne de 50 ekstra mhz du får med GLH utgaven...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...