Gå til innhold

Ikke noe "SuperWeekend"-tilbud fra Komplett.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du leser paragrafene ser du det med en gang. Dessuten er google.no, forbrukerombudet.no, forbrukerradet.no og lovdata.no fine å bruke hvis du har mer problemer :D

Kan gi deg et hint, 2 ledd

Kan du istedet for å drive med meningsløse hint som må få meg til å gjette hva du mener, faktisk bare kopiere ut denne delen du snakker om, så kan vi disutere det da.

AtW

Lenke til kommentar

Hvis du er for lat til å finne det fram selv så:

§ 2. Villedende forretningsmetoder.

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser.

Det samme gjelder enhver annen framgangsmåte som kan ha slik betydning for etterspørsel eller tilbud, såframt den gjennom sin utforming eller på grunn av omstendigheter ellers er egnet til å villede forbrukere.

Kunngjøring eller andre meddelelser om utsalg, realisasjon, eller annen form for salg i detaljhandelen til nedsatte priser må bare anvendes når prisene på de tilbudte varer virkelig er nedsatt.

Departementet kan ved forskrift gi nærmere bestemmelser om sammenlignende reklame.

Endret ved lover 21 des 2000 nr. 106 (i kraft 1 mars 2001 iflg. res. 21 des 2000 nr. 1352), 21 juni 2002 nr. 30 (i kraft 1 juli 2002 iflg. res. 21 juni 2002 nr. 568).

3. Utilstrekkelig veiledning m.v.

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser, når framstillingen ikke gir forsvarlig eller tilstrekkelig veiledning eller trekker inn uvedkommende forhold, og derfor må anses urimelig.

Det samme gjelder enhver annen framgangsmåte som kan ha slik betydning for etterspørsel eller tilbud, dersom den utnytter forbrukeres mangelfulle erfaring eller kunnskaper, og derfor må anses urimelig.

Endret ved lover 12 juni 1981 nr. 60, 18 des 1981 nr. 90.

Og sidne dette gjaldt lokketilbudet ala dunpingprisene til komplett.no er det forbudt.

Hvis man har dumpingpriser så skal det opplyses antall, noe som ikke ble gjort med minnestikkene.

Lenke til kommentar
Og siden dette gjaldt lokketilbudet ala dunpingprisene til komplett.no er det forbudt.

Hvis man har dumpingpriser så skal det opplyses antall, noe som ikke ble gjort med minnestikkene.

Da jeg så det tilbudet var det Over 100+ på lager.

Men Raskt synkenede ;) så de hadde opplyst hvor mange de hadde.

Og som Komplett selv sa så fikk de ikke fjernet og lagt til ny info på siden.

Lenke til kommentar
Og siden dette gjaldt lokketilbudet ala dunpingprisene til komplett.no er det forbudt.

Da jeg så det tilbudet var det Over 100+ på lager.

Men Raskt synkenede ;) så de hadde opplyst hvor mange de hadde.

Og som Komplett selv sa så fikk de ikke fjernet og lagt til ny info på siden.

Jeg dro en analogi bare, analogi var svaret. Jeg vet at slike ting skjer :D

Carnifex

Nå tror jeg du leser markedsføringsloven som fanden leser bibelen

Nå må du huske at denne loven ble til for å beskytte forbrukerene, det er en av lovens formål.

Det kan du kanskje mene men sist jeg jekket så var det strenge regler for tilbud med dumpe priser.

Men la oss stoppe her og holde tråden on topic i stedet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...