Gå til innhold

Har du tvangstanker? Fortell fortell!

riktig

Anbefalte innlegg

Her var det skremmende mye jeg var enig i.

Har en ny en!

Når jeg f.eks skal ha en brus ut av kjøleskapet, så sier jeg til meg selv f.eks: "Hvis jeg ikke får helt opp i glasset før kjøleskapsdøra lukker seg igje, så slår dama opp snart" eller noe. Dårlig eksmepel, men sånn det fungerer. Jeg må få gjort noe inne en viss tid ... ellers så!

Så når jeg legger meg, hender det at hjernen tar helt av og går utrolig fort så man ligger der helt stressa. Aner ikke hva det er for noe, men fler som har det. Man tenker på 26489246 ting samtidig eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg f.eks skal ha en brus ut av kjøleskapet, så sier jeg til meg selv f.eks: "Hvis jeg ikke får helt opp i glasset før kjøleskapsdøra lukker seg igje, så slår dama opp snart" eller noe. Dårlig eksmepel, men sånn det fungerer. Jeg må få gjort noe inne en viss tid ... ellers så!

Sånn har jeg det også, alt må gjøre under en viss tid :yes:

Men innimellom er det nå utrolig frustrerende :hrm:

før måtte eg alltid se på klokka i det den slo 22:22:22..

I steden for å se på klokka når den ble 22:22.22 må jeg alltid se på

klokka 11:11.11 og den 11.11 (11. Nov) må jeg få minst fem

andre til å se på den også.... :grin:

Husker ikke alle tvangstankene akkurat nå,

så det er mulig det kommer fler!

TSP :D

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
noen ting:

•  
  • trykke refresh på desctop med høyreklikk hver gang jeg ser den, gjerne flere ganger.

•  
  • når jeg leser på dataen må jeg merke teksten mange ganger imens, irriterer andre:)

•  
  • jeg løper altid opp trappa fra stua, utnom hvis jeg bærer noe.

Det der var nesten skummelt :ohmy: Du gjør noen ting jeg også gjør.

Jeg har også en rutine med og refresh på desktopen hver gang jeg ser den. Jeg pleier alltid og telle det og gjøre det 7 ganger, for det er yndlingstallet mitt :p

Jeg merker også teksten, klarer ikke å holder musepekeren i ro.

Vi har også trapp, men fra kjelleren, jeg løper alltid opp den for det er skummelt og mørkt i kjelleren :p

Lenke til kommentar

Jeg må vaske fingrene for hver gang jeg har vært i berøring med mynter eller sedler. Unngår i det lengste å ta i dem og har våtservietter i bilen i tilfelle jeg må. Har de aldri liggende direkte i lomma, men alltid i lommeboken.

Lenke til kommentar

Ja! Jeg har så mange at jeg ikke gidder å ta alle.

Jeg kan ikke gå på streker!

Hvis det er en form for mønster med forskjellige farger, så må jeg alltid gå på den mørkeste fargen.

Jeg må sjekke at jeg har nok penger før jeg går inn i butikken.

Jeg er redd for at alarmen skal gå ut når jeg går ut av butikken (nei, jeg stjeler ikke, jeg er bare pissredd for det)

Jeg er konstant redd for å få sukkersyken, så jeg spiser ikke så mye godteri.

Jeg kan ikke åpne fryseren osv osv osv.

Lenke til kommentar
Jeg er redd for at alarmen skal gå ut når jeg går ut av butikken (nei, jeg stjeler ikke, jeg er bare pissredd for det)

Slik er det med meg og, hver gang jeg går ut av butikken så tenker jeg: "Tenk om det piper nå!, men jeg har jo ikke stjelt noe." Skjekker nesten alltid på lommene om det har duttet noe oppi dem.

Lenke til kommentar
I steden for å se på klokka når den ble 22:22.22 må jeg alltid se på

klokka 11:11.11 og den 11.11 (11. Nov) må jeg få minst fem

andre til å se på den også.... :grin:

Alarmen på klokka mi er stilt på 11:11, så jeg kan se 11:11:11, hver dag. Og den 11. november er en spesiell dag, da samles en gjeng på 5-6 stykker rundt og vi teller ned fra 11. :D

edit: leif.

Endret av Redline_
Lenke til kommentar

Jeg har endel spesielle greier når jeg går over fotgjenger overganger, jeg står på rettighetene og springer nesten ut forran biler :p Ellers har jeg en greie at når jeg sover med buksa på , så MÅ jeg ha en hand minst, i lomma ..

Ellers så pleier jeg å løpe for å rekke fotgjengoverganger med lys på, selv om jeg abselutt ikke har dårlig tid .. :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig de færreste her er plaget av påtvungne ritualer som kan diagnostiseres til tvangsnevrose; skjønt man til tider kan merke en ufrivillig trang til å utføre noe, er det ikke nødvendigvis en nevrose for det. Det er først når alt dette blir en ren besettelse som skaper frykt og angst dersom en selv prøver å stoppe handlingene, at man kan kalle en slik adferd for tvangsnevrotisk.

Men man kan muligens kalle mildere vaner for tvangstanker. I alle fall forstår sikkert de fleste meningen med å benytte sådant utrykk. :hmm:

Uansett, hva meg angår, må jeg nok innrømme at jeg opp gjennom årene har hatt en del besettelser. Tidlig på barneskolen hadde jeg en ubeskrivelig trang til å konstant knytte sammen hendene og knipse med tærne. Senere begynte jeg også å vaske hendene med en gang jeg hadde tatt på noe "gammelt" (varierte fra objekt til objekt), og da jeg i tillegg hadde min første vane å hanskes med, ble det en nokså vanskelig periode. Men det gikk heldigvis over noenlunde av seg selv, hvilket kan muligens tyde på at det ikke var en særlig alvorlig tvangsnevrose, eller ikke en lidelse i det hele tatt.

Pr. i dag er vel det nærmeste jeg kommer en tvangsnevrose er å sitte på pc-en til langt på natt (!). Så god natt alle sammen!

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
Mobilen skal ligge i venstre lomme, og nøkkler i høyre.

Omvendt.

Før, da jeg var liten hadde jeg fullt opp med tvangstanker, trolig pga. at fattern og muttern skilte lag. Da var det bl.a. at jeg skulle bruke så og så mange skritt fra A til B, og det medførte enten muse- eller elefant-skritt, alt etter som.

Nå er jeg ganske fri for tvangstanker (etter hva jeg husker/vet selv), trenger for eksempel ikke gå og sjekke om komfyren er av hvert 5. minutt.

Lenke til kommentar
Jeg må vaske fingrene for hver gang jeg har vært i berøring med mynter eller sedler. Unngår i det lengste å ta i dem og har våtservietter i bilen i tilfelle jeg må. Har de aldri liggende direkte i lomma, men alltid i lommeboken.

Buk Visakort!

Da trenger du kun å vaske helt ytterst på pekefinger,etter "tast kode" ;)

Lenke til kommentar
Jeg må ofte telle til fire, fire ganger.

Det er en tvangstanke vis du føler at du ikke klarer å la vær å du ikke er tilfreds med deg sjøl før du har gjort det....

Har også det problemet som en nevner ovenfor her at jeg må blinke på lyktestolper og reflekser før jeg kjører forbi de når man kjører bil.... :no:

Utrolig plagsomt å får ikke t å slutte... :mad:

Lenke til kommentar

Etter å ha vært på toalettet: Såpe hendene, skylle av, såpe hendene, skylle av, såpe hendene, skylle av. Når jeg tar opp boksesmekken, vasker jeg hendene. Er meget renselig, er utrolig mye kontrollfrik. Hvis noen har vært på pcèn min og rotet, bruker jeg som regel litt tid på å rydde pcèn med diverse prorgrammer.

Var verre før, disse irriter meg ikke :)

Lenke til kommentar

Nøkler, lyspyl og flashminneplugg i venstre bukselomme. Mobil i høyre bukselomme. Lommebok i høyre jakkelomme, og bussrute i venstre jakkelomme.

Vaner og tvangstanker er vel 2 forskjellige ting?

Greit nok det, men veien er farlig kort. Mye det samme som forholdet mellom genialitet og galskap. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...