Gå til innhold

Kjøpte meg en Mac, var det et greit kjøp?


chil

Anbefalte innlegg

Mac OS 10.1 / OS 9.2 (Classic)

500 MHz PowerPC G4 processor

160 MB RAM

60 GB Hard Drive (TOSHIBA MK6022GAX with 16MB CACHE)

14" LCD screen

2 swappable Expansion bays that can be used with included 24X CD-ROM drive, 1.4 MB floppy drive and working battery. You won't find many Macs these days with floppy drives included.

Ports: LocalTalk/serial, ADB, HDI-30 SCSI, S-video, sound in, sound out, IrDA, VGA, modem (RJ11), ethernet (RJ45)

Battery: One LiION (2nd battery for expansion bay optional)

Modem: Optional K56 Flex (V.90 upgradeable)

Resolution: 1024x768

Input device: Tappable trackpad, Keyboard

 

 

Included:

AirStation 54 Mbs/2.4 GHz Cardbus WiFi

Firewire 2 go CardBus card

Battery Charger/AC power adapter

Lithium Ion Rechargable Battery

24X CD-ROM

1.44 MB Floppy Drive

OS 10, OS 9 disks

original manual

original processor

 

Installed Software:

Photoshop 7

Adobe Illustrator 10

Quark 5.0

ClarisWorks

Appleworks 6

iTunes 7

Quicktime

iMovie

MSN messenger

MS Internet Explorer 5.2

And a bunch of music you can keep or delete

 

 

For dette betalte jeg kr 2571ink frakt til norge, var det et greit kjøp, jeg har ikke så peiling på mac, har bare hatt lyst på en mac bærbar :), videre åssen yter denne vs en pc?.

 

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare quark koster jo mellom 10 000 og 15 000... så hadde han fått med lisens på det, ville han vært en svært heldig mann.

 

men det høres ut som om det er en gammel ibook du sitter med, og de er ganske greie de.. få litt mer minne (burde ha over 500 om du skal jobbe med de programmene som er installert iallefall).. så burde det være en grei maskin.

 

prismessig så er det vel litt i underkant av hva en sånn maskin ville gått for i norge (se www.macstar.com).

Lenke til kommentar
Jeg synes det var et bra kjøp uansett om du fikk lisenser eller ikke (noe som du helt sikkert ikke fikk). Er tastaturet engelsk?

Tastaturet er engelsk ja, regner i alle fall med det.. Men dette har jo ikke noe å si så lenge man bruker norsk oppsett, hvis det finnes da?....

Lenke til kommentar

Det er en litt rar spesifikasjon på denne maskinen, tror ikke det har vært floppy, ADB, Localtalk og SCSI på noen bærbare G4-maskiner som jeg kan huske. Det kan kanskje være en G3 "Pismo" (http://www.lowendmac.com/pb2/pismo.shtml) eller noe ennå eldre, og det er jo en mulighet for at den har blitt oppgradert med prosessor og disk.

 

Uansett, til den prisen er det ikke så mye å klage på, men hvis det er en modell fra 2000 bør du ikke forvente så mye i ytelse. Fabelaktig å ha en OSX-maskin som multimediakontroller i bilen f.eks. De pleier også ha en fin kvalitet på TV-utgangen (s-video)

:thumbup:

Lenke til kommentar
For dette betalte jeg kr 2571ink frakt til norge, var det et greit kjøp, jeg har ikke så peiling på mac, har bare hatt lyst på en mac bærbar :), videre åssen yter denne vs en pc?.

 

takk for svar :)

Det er verdt å merke seg at ingen PowerBook G4 noensinne har hatt hverken 14" skjerm, floppydrive, swappable expansion bays, ADB eller SCSI. Et slikt produkt eksisterer ikke.

 

Jeg lurer veldig på hva i alle dager det er du har kjøpt.

Lenke til kommentar
For dette betalte jeg kr 2571ink frakt til norge, var det et greit kjøp, jeg har ikke så peiling på mac, har bare hatt lyst på en mac bærbar :), videre åssen yter denne vs en pc?.

 

takk for svar :)

Det er verdt å merke seg at ingen PowerBook G4 noensinne har hatt hverken 14" skjerm, floppydrive, swappable expansion bays, ADB eller SCSI. Et slikt produkt eksisterer ikke.

 

Jeg lurer veldig på hva i alle dager det er du har kjøpt.

oppdatert, var egentlig en G3 PC, men den er oppgradert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...