kizzykazz Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 På den siste innstilingen får eg ikkje til å lage en ny integrer. Står bare boolsk, streng, tall. Åssen får eg fram integrer? Mvh Kizz Lenke til kommentar
opticus Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) nyyyyydelig EDIT: På den siste innstilingen får eg ikkje til å lage en ny integrer. Står bare boolsk, streng, tall. Åssen får eg fram integrer? integer = tall Endret 29. januar 2005 av opticus Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 takktakk! fungerer strålende!!!!!!!!! Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Det finnes også en plugin til Firefox som lar deg stille inn disse tingene - men guess what - jeg kommer ikke til å gi ut linken. Hvorfor? Fordi slike "optimaliseringer" er generelt en dum idé - har det ikke fallt dere inn at det er en grunn til at ting ikke er satt opp slikt med en default Firefox-installasjon? F.eks. network.http.pipelining og network.http.proxy.pipelining Kan jeg minne om at årsaken til at dette er av by default er at en del store kommersielle nettsteder ikke støtter dette. En kan f.ex. ikke logge inn på MSN Passport eller AOL Whatever... fordi pipelining gjør det vanskelig for enkelte (*host*IIS*host*) webservere å holde på en Session. Problemet er også at når man sender en pipeline med kommandoer på flere connections så vil du i teorien få 2 forskjellige session-cookies satt, eller andre morsomme ting, fordi du snakker med 2 forskjellige IISer eller 2 forskjellige instanser av IIS. Dette kan vel gjelde apache og cgi-script også. En ting er å ha en permanent connection som du sender en og en query på, men å sende 8 queries om gangen kan være veldig teit. max-connections-per-server er vel forresten satt til 12 som default i den "guiden", og et mye mer fornuftig tall ville ha vært 4. Servere har ingen limit per ip, og om den hadde hatt det så måtte den da ha brukt lang tid på å avvise deg, og da ville du fått masse broken images i browseren din eller du måtte retrye slik at serveren fikk ENDA en connection å sjekke. Kort fortalt så er disse "tipsene" ikke noe annet enn et direkte misbruk mot de serverne du bruker å besøke - det du gjør er å opprette flere connections mot en server slik at du, som en eneste bruker, stresser serveren som om det var fire eller fem brukere som skulle koble seg til. Hvorfor? For å få hentet ned en nettside noen få millisekunder tidligere? What a waste. Gjør internett en tjeneste - drit i å bruke slike ting. Firefox er uansett kjapp nok som det er. En ting som er ok er å sette den displaypause (eller hva den het) til 0, for da er det kun på din side "optimaliseringen" skjer. Hvis du ikke orker å vente 2 sekunder på en webside så er det greit men det får være ditt problem, ikke gjør det til webserverens. Det er også denne som gir deg "følelsen" av at det går mye kjappere å surfe på nettet, da den ikke venter før den begynner å vise på skjermen det den har rukket å hente ned. Noen sider vil nok se litt rare ut mens de laster, men hey; det blir bra når siden er ferdig lastet. Endret 29. januar 2005 av transistorbass Lenke til kommentar
khaakon Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) transistorbass' innlegg stoppa akkarat meg fra å teste ut dette - bra mann !! ...finner ikke den "displaypause" - fafo! (Nokia) Endret 29. januar 2005 av khaakon Lenke til kommentar
qwert Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hvorfor? Fordi slike "optimaliseringer" er generelt en dum idé - har det ikke fallt dere inn at det er en grunn til at ting ikke er satt opp slikt med en default Firefox-installasjon? Nå bruker selv Firefox flere regelsett og enkel heurestikk for å tweake denne oppførselen selv om man manuelt har skrudd den på. Bl.a. for å skru av pipelined requests mot IIS. De probeleme som gjenstår skal visstnok være av en mindre alvorlig grad. Det er en kilometerlang tråd om dette på MozillaZine. Skal se om jeg kan spa opp linken. Jeg er forøvrig enig i at man aldri bare skal tweake i vei uten å ha et visst mistemål av forståelse for hva endringene man gjør faktisk påvirker (uten nødvendigvis å måtte lese RFCer), men i innlegget over synes jeg du krisemaksimerer litt vel mye. Eller mener du at Opera er med på å ødelegge Internett også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå