Simkin Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) mulig det er en tråd om dette, men.. uansett få firefox til å laste sider MYE raskere http://blog.zpoon.net/v4/it.php?subaction=..._from=&ucat=14& Endret 29. januar 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
opticus Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 funker dette bra eller? jeg vet ikke hva det vil si at man sender 20 requests til en side, men det høres da ut som en liten mini spamming av internettsiden? at man hiver avgårde en haug med like spørsmål, eller? jeg skjønte ikke helt hva dette gikk ut på egentlig, noen som kan forklare meg dette skikkelig? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 funker som faen her værtfall Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 må prøves! men begynner ikke med det nå.. sooove Lenke til kommentar
opticus Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 jeg får prøve det når jeg kommer hjem og sjekke hvordan den oppfører seg mot servern også, se om den blir sinna på meg eller om det eneste som skjer er at det går raskere godt tips om det funker(er så trøtt at "det funker" ble til "tenker").. vil hjem og sove.. og der har jeg rundet 800 innlegg også gitt!!! dærsken Lenke til kommentar
qwert Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Det fungerer (Opera bruker det for eksempel), men har noen småproblemer i Firefox (visstnok lite sansynlig at man vil oppleve dem, dog) så det er av som standard. Her er en grei forklaring på hva dette er, og hvordan/hvorfor det fungerer Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Prøvde nettopp her, og må si jeg fikk en drastisk forberedning Kan annbefales Lenke til kommentar
denon84 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Denne fungerte veldig bra ! Anbefales! Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 står at det er for dere med bredbånd, men det kan virke som at det faktisk funka med modem også...det ble ikke tregere ihvertfall og alt som hjelper modem med å funke, er en bra ting..hehe Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jada, funka fint dette Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Vil hvis man er for agresiv i innstillingene oppleve at sidene ikke laster i det hele tatt, da man sender for mange forespørsler til en side. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 står at det er for dere med bredbånd, men det kan virke som at det faktisk funka med modem også...det ble ikke tregere ihvertfall Det vil faktisk virke forholdvis *bedre* på dialup. La oss si at broseren tidligere gjorde: Hent 1 -> *vent på svar* -> Hent 2 -> *vent på svar* -> ... mens den etter tweaken gjør Hent 1, Hent 2 ... -> *vent på svar*. En oppringt modemforbindelse har mye høyere latency (vent-på-svar-tid) enn en kjapp bredbåndsforbindelse så ytelsesøkningen blir større. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 står at det er for dere med bredbånd, men det kan virke som at det faktisk funka med modem også...det ble ikke tregere ihvertfall Det vil faktisk virke forholdvis *bedre* på dialup. La oss si at broseren tidligere gjorde: Hent 1 -> *vent på svar* -> Hent 2 -> *vent på svar* -> ... mens den etter tweaken gjør Hent 1, Hent 2 ... -> *vent på svar*. En oppringt modemforbindelse har mye høyere latency (vent-på-svar-tid) enn en kjapp bredbåndsforbindelse så ytelsesøkningen blir større. Vet ikke helt om jeg er enig med den påstanden, poenget her er vel latency i forhold til nedlastinghastighet (eller mer spesifikt i forhold til opplatingshastigheten til siden). Stort sett så får man mer og mer problemer med latency jo kjappere linje. (mer båndbredde forsvinner for å vente på bekreftelser osv). AtW Lenke til kommentar
qwert Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Bytt ut forholdsvis med absolutt. Dårlig ordvalg fra min side. Relativt sett kan vel en forholdsvis liten økning fra 'nesten umiddelbart' til 'praktisk talt umiddelbart' føles som en kvalitetsmessig større forbedring enn om det går fra 'jævlig tregt' til 'fortsatt jævlig tregt', selv om det absolutte tidsbesparelsen skulle være større (noe den er dess høyere latency man har). Endret 29. januar 2005 av qwert Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Bra greier, takk for tipset Lenke til kommentar
melsom Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Finnes det noe slikt for Opera? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Finnes det noe slikt for Opera? Opera gjør det selv som default, men du kan få den til å åpne enda flere connections om du vil AtW Lenke til kommentar
melsom Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Opera gjør det selv som default, men du kan få den til å åpne enda flere connections om du vil Hvordan? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Opera gjør det selv som default, men du kan få den til å åpne enda flere connections om du vil Hvordan? Preferences - network, her har du max total connection, og max connections to a server. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå