Lurifaksen Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Av en eller annen merkelig grunn, klarer ikke GRUB å kjenne igjen tastaturene mine, og det fører jo til at jeg ikke får startet SuSE siden jeg har satt Windows som default. Tastaturet er et logitech bluetooth tastatur tilkoblet PS/2 fungerer før boot (BIOS f.eks.), og i windows. Har også forsøkt å plugge i et USB-tastatur, heller ikke dette vil fungere i boot loaderen. Dersom jeg enabler "USB legacy support" i BIOS, vil ikke GRUB starte skikkelig. Henger seg når det står noe med GRUB i tekst (antagelig før GUI'et blir lastet). Noen som har peiling på hva som er galt? Edit: Det viser seg at hvis jeg kobler fra USB-kontakten til bluetooth-hub'en fungerer det. Veldig logisk, og svært aktuell løsning liksom... Noen som har forslag til en bedre måte enn å måtte dra ut kontakten hver gang jeg skrur på PC'en? Endret 29. januar 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) USB->ps/2 overgang? Det går ikke hvis jeg vil bruke bluetooth funksjonaliteten. Men den får jeg jo ikke brukt i Linux uansett, så det er jo egentlig en løsning... Endret 29. januar 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 slå på støtte for usb-keyboard i bios. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Det er på. Det fungerer i alle fall i BIOS. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 USB->ps/2 overgang? Det går ikke hvis jeg vil bruke bluetooth funksjonaliteten. Men den får jeg jo ikke brukt i Linux uansett, så det er jo egentlig en løsning... SUSE har da støtte for bluetooth... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 SUSE har da støtte for bluetooth... Ja, men det hjelper lite når den ikke skjønner at Logitech Hub'en også er en bluetooth hub. Har heller ikke funnet noen på internett som har fått det til å fungere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå