exmith2k Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Hei.... Har kjøpt meg Titan TWC-A04 som kjøler cpu og agp.. Men når jeg skulle montere agp vannblokka på mitt Gainward 6600GT kort marka jeg at det var 2 "cpuer" på skjermkortet (vet ikke hva den andre var) Å agp blokka er jo bare til den hoved cpuen... Hva kan jeg gjøre? Hva skal jeg gjøre med den andre "cpuen"? Endret 29. januar 2005 av exmith2k Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jøss, det så veldig anderledes ut enn mitt helt like (men pci-e) kort. Har ikke fasit svaret jeg, men tror jeg for min del ville sett etter vannkjøler av større type til det kortet altså feks en til 6800, 5900, 5950 finne noe som kan passe som dekker minne og den "ekstra" gpu'n. På mitt Gainward har jeg jo ikke den ekstra saken, og minnet har små kjølere på, og var ikke dekket av hovedkjøleren som hos deg. Som sagt, sier bare hva jeg ville gjort, ikke at du MÅ gjøre det sånn. Jeg vet jo heller ikke hva den ekstra saken faktisk er (bortsett fra at den tydeligvis har noe med agp og gjøre) så det er godt mulig at du kan klare deg med noe passive ramkjølere både på rambrikker og den ekstra saken. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Tenkte faktisk på passive ramkjølere selv, men jeg vet jo ikke hvor varme minnene blir og hvor varm den der ekstra tingen bler. Sender en mail til komplett å spørr ihvertfall jeg... Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Den nederste prosessoren omformer pci-e signalene til agp språket. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 exmith2k Skrevet 29/01/2005 : 11:42 Tenkte faktisk på passive ramkjølere selv, men jeg vet jo ikke hvor varme minnene blir og hvor varm den der ekstra tingen bler. Sender en mail til komplett å spørr ihvertfall jeg... Det kan jo ikke skade å spørre nei. Selve minnet er i alle fall hos meg nå kun kjølt med noen ganske så ynkelige passive kjølere, jeg kjører det på 1250 uten å ha fått noe problemer i her så langt. Hos meg var originalkjøler laget slik at den til en viss grad blåste på minnet, så de blir nok litt varmere enn før, men har som sagt ikke noe problem med stabiliteten i alle fall. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 På mange 6600GT AGP, er PCIe>AGP broen utstyrt med passiv kjøling(se bilde fra denne testen), så det bør vel gå greit hvis du setter på noe lignende. På RAM-brikkene kan du jo sette f.eks slike eller slike Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 På mange 6600GT AGP, er PCIe>AGP broen utstyrt med passiv kjøling(se bilde fra denne testen),så det bør vel gå greit hvis du setter på noe lignende. På RAM-brikkene kan du jo sette f.eks slike eller slike Thx Hva bruker jeg til å feste dem med da? Må jeg kjøle ned alle de der ram'ene og(ringet inn med grønt på bilder )? Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hva bruker jeg til å feste dem med da? Noe slikt kanskje... Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Hva bruker jeg til å feste dem med da? Noe slikt kanskje... Hvilken av disse bør jeg kjøpe da? Tenke ikke på pris, bare på hvilken som kjøler best *CM, Little ChipCooler 76kr *Revoltec, BGA Ram Freezer Alu 90kr *Revoltec, BGA Ram Freezer CU 111kr Og denne limen da? ZM, Thermal Adhesive, 2-comp Eller kan jeg få tak i en sånnen kjøleribbe som er festet på alle de der andre kortene(Sjekk bildet )? Med 2 sånne pinner som skal gjennom skjermkortet... Noen som vet hvor jeg får tak i sånne? Endret 30. januar 2005 av exmith2k Lenke til kommentar
amarios Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 har samme kjøler som deg på et Aopen 6600GT AGP, og jeg lurer også på hvor man får tak i slike fordi jeg skal vannkjøle det. og så lurte jeg på om vannblokken til TT Big Water passer til dette kortet? Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 har samme kjøler som deg på et Aopen 6600GT AGP, og jeg lurer også på hvor man får tak i slike fordi jeg skal vannkjøle det. og så lurte jeg på om vannblokken til TT Big Water passer til dette kortet? Lenke til kommentar
amarios Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 den gjør det altså? burde lese tråden før jeg poster kanskje.... men uansett, hva brukte du for å kjøle pci-e til agp prosessoren? Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Nå har jeg ihvertfall funnet en løsning. Kjøp Zalman RAM-kjøler for skjermkort på microplex Fant et bilde, litt uklart, men det duger Legg merke til at det er brukt RAM- kjøler på den andre "cpuen" og, fynker det Endret 11. april 2005 av exmith2k Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Takk Endret 14. april 2005 av Porsta Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 supert, men hvordan blokk brukte du?? Har gpu blokk fra Titan Twc-A04 jeg... Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Endelig har jeg satt på vannblokka på skjermkortet og ramkjølere... Resultat: Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Må gjøre noe sånt jeg og da Takker for at du la ut bildet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå