Gå til innhold

Mulig salg av pirat xp på qxl, Microsoft varslet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så etter pc på qxl og kom over denne :http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=15926920

 

Det jeg ble mistenklig over var xpen, stilte han et spørsmål jeg ikke fikk ordentlig svar på.

 

Høres jo nesten ut som du ble overrasket over at noen kunne finne på å ha ulisensiert windows på en pc ..

akkurat som om det var noe skrekkelig sjeldent å spesielt :)

Tror ikke akkurat at det at det følger med windows er den store inntektskilden i salg av pcer..

Enten kan du skaffe det gratis selv, ellers kjenner du noen som kan det.

Eller så er du ærligheten selv å betaler et par tusen kr fordi du er supermoralist å tror at noen faktisk bryr seg :)

 

Hehe nei ingen som bruker windows i verden uten lisens :)

sikkert 90% av pcene som selges brukt har et eller annet pirat installert.

samme gjelder xbox og ps2 ..

hvis qxl skulle stengt alle auksjonene hvor det følgte/muligens kunne følge med piratkopiert software så hadde de måtte ansette en masse folk kun for å drive med det.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Ja, fyttirakkern tenke seg til! Piratversjon av XP! Er vel ingen her på forumet som har der? Nææh

Men så er det vel ikke så mange her på forumet som tar betalt for samme piratkopien og reklamerer for det hvis det skulle være tilfellet i denne saken?

 

damboy, jeg henviser til den andre tråden om dette, og vil ikke mistenke denne annonsen for å være direkte piratkopi-basert. Vil bare få frem at det er en forskjell mellom å bruke en piratlisens, og det å ta penger for det.

 

 

bo1e, igjen: Det er "greit" nok å selge en PC med en piratkopi installert. Kjøperen finner vel ut av det på en eller annen måte hvis man er litt selvlært. Men det virkelig sleipe er hvis noen tar ekstra betalt for noe som egentlig er ulovlig, og for selgeren, gratis.

 

Prøver ikke å forsvare QXL på noen som helst måte, kvaliteten på annonser der er jevnt over rævva. Umulig å finne et godt kjøp der, med mindre du vet AKKURAT hvilken vare det dreier seg om, og er 100% bevisst over hva nypris på samme produkt er.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...