Gå til innhold

Mulig salg av pirat xp på qxl, Microsoft varslet.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Så etter pc på qxl og kom over denne :http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=15926920

 

Det jeg ble mistenklig over var xpen, stilte han et spørsmål jeg ikke fikk ordentlig svar på.

 

Hei. Jeg hadde tenkt å by på pcen før jeg leste dette "Den cd jeg har kan jeg dessverre ikke kopiere. Du trenger den egentlig ikke med det første heller. " Det jeg lurte på om hvorfor ikke cden følger med, følger orginal serial fra microsoft med? Har du brukt den på de andre pcene du har solgt? Vil bare være sikker da jeg ikke vil komme i trøbbel med microsoft sin lisens som sier uttrykkelig at man ikke har lov å bruke samme lisens på mer enn en pc om gangen. Vil bare være sikker som sagt da man ikke får support for ikke godkjente lisensierte produkter i fra Microsoft. MVH Meg

29/1/2005 00:43 Svar fra selger

Du trenger ikke å by på maskinen heller om du ikke føler for det, jeg driver firma som selger pc`er, det vil si at med pc`en selges den ferdig innstallert med XP, om du vil ha din egen cd må du betale ekstra for programmet. Service cd min har jeg ikke lov å kopiere å gi ut, dette kan du høre med hvilken som helst forhandler om, dersom du ikke er oppdatert. Programmet koster med cd fra kr. 880 for Xp-Home.

 

(Limte det inn i tilfelle selger fjerner det)

 

Han svarte ikke på det jeg spurte om og begynte å bable om win xp home som ikke følger med (følger med xp pro :dontgetit: )

 

Vel sendte mail til Microsoft også da dette så suspekt ut :whistle:

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det auksjonsnummeret finnes ikke. Mulig de har fjernet gjenstanden allerede?

Den ligger der den da... Det selger sier er løgn. Finnes ingen service cd med Windows i noen versjon. Han selger deg en maskin med piratversjon av Windows... Verre er det ikke. Syns han har en seriøst uproffesjonell måte å svare på. Er jo helt tydelig at han hverken driver noe firma, men at han sitter hjemme i stua si å driver med et eller annet. Han er vel som alle andre selgere på QXL. Uføretrygdet eller umyndiggjort pga dårlig psyke. Sikkert et bra oppsett som han skal selge, men spørs om det han skriver er riktig når han rett og slett juger med tanke på Windows cd etc.... Hold deg unna. Kjøp av en skikkelig webshop :thumbup:

Lenke til kommentar

Med Windows, så er det ikke selve CD-platene som koster noe. Det er lisensen, dvs tillatelsen til å ha Windows installert på den og den maskinen. Om du installerer fra en pirat-CD du laster ned fra Kazaa, driter Microsoft langt pokker i, så lenge du eier en gyldig lisens til den versjonen av Windows som er på den pirat-cd'n.

 

Hvis han er en ekte forhandler av MS-produkter, vil han sikkert ha en Windows-CD hvor det ikke er påkrevd aktivering (altså en ferdig aktivert versjon av Windows). PCene han selger med den versjonen av Windows skal selvsagt ha sin egen lisens.

 

Det er slik det skal være. Som andre tidligere her i tråden har nevnt, så er dette ikke en profesjonell selger. Dette er i bestefall en som selger ting fra gutterommet og installerer det du vil av piratprogrammer om du betaler han for det. Alt er selvsagt ærlig og redelig "kjøpt" gjennom en ekte forhandler/importør ved navn Kazaa ;) Legg i tillegg merke til det elendige språket. Vedkommende er da enten under myndighetsalderen eller en gjennomført sopp. Jeg ville ikke engang kjøpt en vaffel av vedkommende bare pga. dette. Garanti/reklamasjon er nok bare en dårlig vits hos han ...

Lenke til kommentar

KVTL - kult at du sa ifra til Microsoft om det. Det den typen gjør er adskillig verre enn å bare laste ned til eget bruk, det virker som han selger en del maskiner han bygger selv med en piratutgave av XP.

 

Såvidt jeg vet betyr lisensen bruksrett på programmet / grafikksamlingen / musikk e.t.c. - d.v.s. man kan ha innholdet men ikke bruke det om man ikke har lisens. Vet ikke mye om slikt, men tror de reglene er circa like stivbeinte over hele verden. Norge er på dustetoppen uansett med tanke på tullete regler (f.eks. at man har lov til å kjøpe politiradio, men ikke bruke den..).

 

Jeg kan godt steke gratis vafler om ønskelig, men jeg har hørt at jeg er djevlig flink til å lage gode pannekaker og burgere, først og fremst. Kan med nød lage en saftig medium biff, og vil nekte å servere annet enn kaldt øl ved siden, kultursnobbene kan gå på restaurant :!:

 

Ho-hum, back on topic..

 

Kanskje de PCene den typen selger kommer med en advarsel: "PS* Ikke prøv å laste ned oppdateringer til XP ellers kommer jeg å tar'æ!!" :mrgreen:

Lenke til kommentar

Quote selger: HER HAR DU MULIGHETEN TIL Å GJØRE ET KJEMPE KJØP PÅ NOEN AV DET BESTE INNEN HARDWARE, EN SUPER PC SOM SELV DEN ALLER MEST KREVENDE STORTRIVES MED. MASKINENS UTSALGSPRIS I BUTIKK VILLE NOK VÆRT MANGE DOBBELTE AV DEN PRISEN HAR, MASKINEN ER HELT NY OG KOMMER FERDIG INNPAKKET. :!:

 

Er det ikke ram på den PCen? :hmm:

 

Edit:Så nå at det er 512MB ram,men det var ikke lett å se.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

He he, får håpe microsoft bryr seg. Sendte en liten mail til de. Det var kameraten min som på død og liv skulle ha en pc på QXL, så han ville at jeg skulle kjøpe for han.

 

Pleier selv å handle fra nettbutikker og lokale butikker hvis det blir stor sprik frakt og pris.

 

Ja ja, får håpe han blir tatt, bruker selv linux på den stasjonære så det blir ikke noe tull med mine lisenser :D

 

Det var det jeg også visste at det ikke finnes en såkalt service cd, stakkaren begynte vel å svette litt når jeg spurte han litt ubehagelige spørsmål :tease:

 

XP finnes så vidt jeg vet kun i home, pro og corp utgave til sluttbrukere og det er forskjellige lisenser til hver av dem. (home lisens går ikke på pro og vice versa)

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

ser at det er en som har bydd 6600 for den pcen men enda er ikke minstepris oppnåd.

regnet etter på komplett der maskinen kom på kr 6570..

folk er frekke

hadde det ikke vært fordi jeg trenger min qxl konto skule jeg ha spurt han hvorfor minsteprisen er over ny pris ??..

kkoster i værtfal ikke mange ganger så mye

Lenke til kommentar

Jeg er/var QXL selger. Alle som kjøpte av meg fikk varene til en god pris, bedre enn hva som var godt for meg, for å være ærlig. Alt jeg solgte på QXL gikk for mye mindre enn det faktisk var verdt, og jeg er ikke urealistisk når det gjelder slike ting. Alle som handlet hos meg og som gadd å legge igjen en karakter, gav meg en positiv. Jeg spurte aldri noen om å legge igjen karakter, for jeg er i mot tigging. Jeg solgte også kun mot forhåndsbetaling, hvilket aldri var et problem for noen av partene.

 

Jada, jeg er en engel, zå zøtt :D Jeg er også dumsnill, og vil være det til jeg dør av alderdom eller blir drept av en prest som viste seg å egentlig jobbe for den russiske mafiaen.

 

Uansett fall er QXL et råttent sted. Ja, det er svært mange uærlige mennesker der. Siden norge er et paradis for kriminelle, vil ikke mye skje på den kanten, som forbedrer det. Jeg tror situasjonen vil forandre seg litt når mektige E-bay kommer til norge (omsider). De følger såvidt jeg vet et adskillig strengere regelverk. Det er bare synd at politiet i norge overhodet ikke har ressurser til overs når det gjelder slike "fillesaker", så om noen blir svindlet kan de bare anmelde saken og glemme det.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Så etter pc på qxl og kom over denne :http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=15926920

 

Det jeg ble mistenklig over var xpen, stilte han et spørsmål jeg ikke fikk ordentlig svar på.

 

Hei. Jeg hadde tenkt å by på pcen før jeg leste dette "Den cd jeg har kan jeg dessverre ikke kopiere. Du trenger den egentlig ikke med det første heller. " Det jeg lurte på om hvorfor ikke cden følger med, følger orginal serial fra microsoft med? Har du brukt den på de andre pcene du har solgt? Vil bare være sikker da jeg ikke vil komme i trøbbel med microsoft sin lisens som sier uttrykkelig at man ikke har lov å bruke samme lisens på mer enn en pc om gangen. Vil bare være sikker som sagt da man ikke får support for ikke godkjente lisensierte produkter i fra Microsoft. MVH Meg

29/1/2005 00:43 Svar fra selger

Du trenger ikke å by på maskinen heller om du ikke føler for det, jeg driver firma som selger pc`er, det vil si at med pc`en selges den ferdig innstallert med XP, om du vil ha din egen cd må du betale ekstra for programmet. Service cd min har jeg ikke lov å kopiere å gi ut, dette kan du høre med hvilken som helst forhandler om, dersom du ikke er oppdatert. Programmet koster med cd fra kr. 880 for Xp-Home.

 

(Limte det inn i tilfelle selger fjerner det)

 

Han svarte ikke på det jeg spurte om og begynte å bable om win xp home som ikke følger med (følger med xp pro :dontgetit: )

 

Vel sendte mail til Microsoft også da dette så suspekt ut :whistle:

Bare så har du tatt grundig feil, Ingen PC blir solgt uten CD eller LISENS, Håper du en gang snart skal fortså det :no:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Gøy at du sendte en mail til Microsoft om distribuering av ulovelig Windows XP-versjoner, men herregud: Du kjøper ikke PC'er på qxl og regner med å få kvalitet og profesjonell service. Er så mye dritt og møkk der at jeg holder på å spy. Minst 50% av alt som selger der er ulovelig på en eller flere måter.

 

I said: GOOD DAY

Husk at da er det igjen 50% som er seriøse, så du oxo tenker over det...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...