FalcoN200285 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 kompresor-kjøling hvor og hva for man kjøpt det hend? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 en sånn du tenker på? http://komplett.no/k/ki.asp?sku=303661&cks=PRL Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 man får ikke en kompressor kjøling som man kan ha inni sånn som på digital impuls? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Tviler på at de har sånt på lager, er jo egentlig like greit å bestille fra web?! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 man får ikke en kompressor kjøling som man kan ha inni sånn som på digital impuls? Nei, det finnes ikke slik kjøling som får plass inni et kabinett. Må plasseres under, eller ved siden av. Lenke til kommentar
pback Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 man får ikke en kompressor kjøling som man kan ha inni sånn som på digital impuls? Nei, det finnes ikke slik kjøling som får plass inni et kabinett. Må plasseres under, eller ved siden av. Jo det finnes vapochill-løsninger der alt er inne i kabinettet sammen med resten av hardwaren. vapochilldelen er i den øverste delen av kabinettet og hovedkort osv sitter nederst Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Ja, men det er spesialtilpassede kabinetter. Og selve komporessoren sitter i eget rom på toppen. Burde vel ha lagt inn et "vanlige kabinetter" i posten. Edit: Kjøper du den løst må du nesten sette den sånn; Endret 30. januar 2005 av Goophy Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Så jo meget fint ut det der da! Bare et spm. hvor mange amper drar Vapochill LS og Mach2 GT? Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) har noen av dere hvært hos digital impuls i oslo? de har et svart lian li kabinett med kompressor inni! Endret 30. januar 2005 av geromino Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Så jo meget fint ut det der da! Bare et spm. hvor mange amper drar Vapochill LS og Mach2 GT? LS går på 230V, det tror jeg Mach II også gjør. Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Du kan prøve å bruke delene fra et gammelt kjøleskap, har en kamerat som gjorde det, og etter mye tukling sitter han nå med et komplett kompressor-kjøling system som kostet han få hundrelapper... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Du kan prøve å bruke delene fra et gammelt kjøleskap, har en kamerat som gjorde det, og etter mye tukling sitter han nå med et komplett kompressor-kjøling system som kostet han få hundrelapper... Og som bråker verre en enn 747 som tar av.... leif edit Endret 31. januar 2005 av Slettet-QqZexW9o Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Du kan prøve å bruke delene fra et gammelt kjøleskap, har en kamerat som gjorde det, og etter mye tukling sitter han nå med et komplett kompressor-kjøling system som kostet han få hundrelapper... Hvilken gass og hvordan evaper kjører han nå da? En vanlig kjøleskap-kompressor takler ikke å kjøle ned konstant varme. Pleiere å gå til helvete ganske fort... Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Veit da faen hva han gjorde med det, men han jobber sånt til daglig... Han kan sine saker! Husker det var noe stress med det i begynnelsen, men han bytta ut noen greier og han har brukt det stabilt i to år! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det kan jeg tenkte meg var dyrt. Fungerer jo på samme måte, men de til PC er bygget for å skyve unna varme, ikke holde på kulde. Selv klarer jeg meg fint med vann+pelt. Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Fungerer jo på samme måte, men de til PC er bygget for å skyve unna varme, ikke holde på kulde. "Holde på kulde"? Det er akkurat samme jobben en kompressor skal gjere, enten i et kjøleskap eller i en PC. Det er snakk om å transportere energi bort fra et område til et anna. Den einaste forskjellen er at fordamper og kondensator er veldig små i en PC, og vil derfor sannsynlegvis bruke meir energi på å flytte samme energimengde... Lenke til kommentar
Skjold Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Plugger man den slange-greia rett på CPU eller skal den henge løst i kab..? I første fall, kjøler den kun CPU..?? Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Så jo meget fint ut det der da! Bare et spm. hvor mange amper drar Vapochill LS og Mach2 GT? LS går på 230V, det tror jeg Mach II også gjør. Um, viss max effekt er 240Watt så vil den dra i overkant av 1Ampere med ein nettspenning på 230Volt. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) "Holde på kulde"? Det er akkurat samme jobben en kompressor skal gjere, enten i et kjøleskap eller i en PC. Det er snakk om å transportere energi bort fra et område til et anna. Den einaste forskjellen er at fordamper og kondensator er veldig små i en PC, og vil derfor sannsynlegvis bruke meir energi på å flytte samme energimengde... Det jeg mente var at i et kjøleskap blir det ikke tilført ny varme hele tiden, men det holdes en viss temperatur sånn ca. alltid, og for å beholde den temperaturen trenger ikke kompressoren å jobbe så kraftig. Men en PC vil "lage" ny varme konstant, noe som kan ta knekken på en kompressor som ikke er laget for det. Jeg har prøvd, det stemmer også. Skjold, den vanlige må man skru fast over CPU, og den vil da kun kjøle CPU. Edit: Fungrer nok dårlig med kompressorkjølt kabinett, vil bli for mye kondens. Endret 2. februar 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå