Gå til innhold

Hvilke slanger skal en satse på?

Anbefalte innlegg

Har vurdert å kjøpe silikonslaner, men prisen jeg fikk oppgitt på 400 kr pr meter har satt en stopper på det.

Så hvilke slanger bør jeg kjøpe til vannkjølingen? De må ikke stivne og sprekke etterhvert, noe som sier seg selv.

Fint med noen anbefalinger her.

Lurer også på hvor de selger slike anti "knekk" til slangene slik at jeg kan bøye dem uten at de får knekk på seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slangene på Clas Ohlosn skal vist være gode. Skal kjøpe sånne selv når jeg skal til byen.

Var der i dag, og de som jobber der sa at slangene ikke var beregnet for konstant gjennomgang av vann, og ville brytes ned.

Tull..Tror ikke han du snakka med vet hva han snakker om..

Har brukt dem lenge jeg og dem viser ingen tegn på slitasje..

Lenke til kommentar
Slangene på Clas Ohlosn skal vist være gode. Skal kjøpe sånne selv når jeg skal til byen.

Var der i dag, og de som jobber der sa at slangene ikke var beregnet for konstant gjennomgang av vann, og ville brytes ned.

Mye mulig. Sier bare hva jeg er blitt fortalt hos clas ohlson, biltema, tess osv...Alle sier det samme angående slike pvc slanger: "De vil stivne med tid, og vil da kunne sprekke".

På grunn av dette, og oppfordringer her på forumet gjør at jeg kjøper silikonslanger som skal brukes til vannkjølingen. Koster nok en del mer, men så kjøper en bare slanger en gang om en kjøper skikkelig.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Mye mulig. Sier bare hva jeg er blitt fortalt hos clas ohlson, biltema, tess osv...Alle sier det samme angående slike pvc slanger: "De vil stivne med tid, og vil da kunne sprekke".

På grunn av dette, og oppfordringer her på forumet gjør at jeg kjøper silikonslanger som skal brukes til vannkjølingen. Koster nok en del mer, men så kjøper en bare slanger en gang om en kjøper skikkelig.

Er nok noe i det du sier der, men jeg har også brukt pvc slangene fra chlas ohlson, nærmer seg vel 7 måneder nå. Har byttet blokker en gang, merket ikke noe spesielt ved at de hadde blitt stive. Uansett er jo ikke det noe problem når de bare skal stå i systemet, for det blir jo ikke flyttet så ofte på.

Lenke til kommentar
Er nok noe i det du sier der, men jeg har også brukt pvc slangene fra chlas ohlson, nærmer seg vel 7 måneder nå. Har byttet blokker en gang, merket ikke noe spesielt ved at de hadde blitt stive. Uansett er jo ikke det noe problem når de bare skal stå i systemet, for det blir jo ikke flyttet så ofte på.

For min del er big water bare en start på vannkjøling, og jeg vil nok bytte ut deler etterhvert som økonomien tilsier det. Av denne grunn vil jeg ha silikonslanger slik at det ikke vil oppstå problemer når jeg senere bytter ut en etter en del i settet.

Så det som jeg gjør nå er å kjøpe silikonslanger, samt nye nippler til big water slik at alt passer til 8mm innvendige slanger.

Kansje noen kan svare på en ting her.

Vil det bli ytelse tap om jeg bruker 90 graders albueledd framfor store buer på slangen? Vil helst ha albueledd for å spare plass, samt det ser mye bedre ut enn med buer på slangene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...