efikkan Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg har vært bort i lignende problemer; en kamerat av meg hadde en kabel(15 m, fra Clas Ohlson), som omformet S-Video og lyd til Scart. Han fikk bare sort-hvitt-bilde på skjermen uansett hvilken innstillinger han brukte på skjermkortet. Så testet jeg kabelen, akkurat samme problemet. Så prøvde jeg med en liten kabel på 1 m, den fungerte utmerket(bortsett fra at den var veldig kort da.). For meg kan det virke som enkelte kabeler er av dårlig kvalitet, men det kan også skyldes innstillinger på den aktuelle tven. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 så da er det ikke noen annen måte å spille video på tven?? Kommer an på hva slags skjermkort du har. Hvis du har GeForce-kort, så har noen av disse kortene mulighet til å fravike standaren og velge kompositt (sammensatt video) på s-videoutgangen. Dette vil gjøre det samme som adapteren jeg foreslo. Eller så er alternativet å skaffe en bedre utstyrt TV.... Lenke til kommentar
homer1990 Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 jaj eg har et nvidia geforce4 Ti 4600 og har nyeste drivere der. hva kan jeg da gjøre? Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Kan oppsummere alt jeg måtte prøve for å få farger/bilde på min TV: -prøv med Phono/Scart/S-video gjennom Video til TV -prøv med Phono/Scart/S-video i alle inngangene på TV'en. -Prøv overstående forslag med en annen TV du vet virker for å se om det er kortet ditt som er problemet. I mitt tilfelle hadde jeg fargebilde på mitt gamle GeForcee 440MX når jeg gikk gjennom videospilleren med Phono kabel, men det gikk ikke med mitt nye Radeon 9800 Pro. Da trengte jeg ny TV og en laaang s-video kabel med scart adapter i enden som jeg plugga inn i TV'en. PS: Om TV'en støtter det, har jeg merket at bildet blir mer stabilt og flimrer mindre om jeg stiller skjermkortet til NTSC i steden for PAL-B PPS: Kan nevne at jeg forsikret meg på Elkjøp om at den nye TV'en støtta S-video og NTSC. Endret 30. januar 2005 av squabbish Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) jaj eg har et nvidia geforce4 Ti 4600 og har nyeste drivere der. hva kan jeg da gjøre? Les her hos NVIDIA support. Sjekk spesielt pkt 3 og sett kortet ditt til composite. Endret 30. januar 2005 av Mr D Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Angående kabler: Jeg har alltid brukt 10m billig s-video-kabel fra clas, men prøvde i går den medfølgende kabelen til 9800pro, og da ble de diagonale strekene redusert. Disse diagonale strekene er kun svakt synlige nå, men var før tydelig tilstede. Spesielt i den blåe fargekanalen ble det mye streker i den dårlige kabelen. Flytt pc'en nærmere tv'en og prøv med en bedre kabel. Kabellengde påvirker ofte overføringskvaliteten. En annen årsak kan være at den dårlige kabelen ikke var skjermet, og at den gikk forbi en høyttaler. Det er også stor sannsynlighet for at den medfølgende kabelen også er av dårlig kvalitet, og at bildet blir helt fint med en bedre kabel. Lenke til kommentar
homer1990 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 må bare få lov å takke mr d noe sinnsykt for hjelpa. det funka når jeg stilte på de greiene på kortet. tuuusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå