Eirikg89 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg bruker drop downs linker som på denne siden: http://testing.lagring.net/sider/dropdown.php Men hva er koden på disse to hvis det ikke skal være drop down? Altså slik at det bare er en link og den er ikke på drop down. Sånn at f.eks menu 1 og menu 2 var hver sin link. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 er det ikke bare å fjerne alle underlinkene i HTMLen? beklager at jeg ikke er 100% sikker... Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Blir vel bare å fjerne: <a class="inner" href="page1a.html">Page 1a</a> <a class="inner" href="page1b.html">Page 1b</a> <a class="inner" href="page1c.html">Page 1c</a> <a class="inner" href="page1d.html">Page 1d</a> <a class="inner" href="page1e.html">Page 1e</a> Underlinkene det vel... Men hva er vitsen med å tukle med det. Får å lage sånne css knapper kan man vel bare bruke display: block; i link egenskapene? Og bare sette bakgrunnsfarge? kan det ikke gjøres så enkelt? Og endre bagrunnsfarge i link a:hover da seff... Endret 28. januar 2005 av NisseMannH4X Lenke til kommentar
Eirikg89 Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Det fungerer ikke å bare fjerne linkene. da blir ikke den resterende en link om dere skjønner. Noen som har den komplette koden til de to drop downs linkene uten drop downs ogd a det bare er en singel link? Det ahdde vært helt topp. Sorry at jeg må ha det inn med teskje men Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Di vil bare ha en link som ser ut som en boks med annen bakgrunnsfarge på a:hover? Kan det ikke bare gjøre på denne måten??: Html: <ul> <li><a href="index.htm">Index</a></li> </ul> Css: ul li a { text-decoration: none; padding: .1em 0.5em; color: #FFF; background-color: #212121; } ul li a:hover { color: #000; background-color: #D8DBD4; } ? Endret 29. januar 2005 av NisseMannH4X Lenke til kommentar
Eirikg89 Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg fikk til to single linker med denne koden, men de fikk bare hvit bakgrunn.. Hva må jeg endre in css? <div class="menu"> <a class="outer" href="page1a.html">MENU 1 </a> <a class="outer" href="page1.html">MENU 2 </a> </div> <div class="holder"> <a class="inner" href="page1a.html">MENU 1</a> </div> <div class="holder"> <a class="inner" href="page2a.html">MENU 2</a> </div> Lenke til kommentar
Eirikg89 Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Css'en er: body {font-size: 14px; font-family:Trebuchet MS, sans-serif; margin: 0; padding: 0; } /*get rid of the IE bug that prints the the end of the !doctype */ .menu {display:none;} .holder {color:#000; width:97px; height:18px; display:block; background:#dca; border:1px solid #000; margin-right:1px; text-align:center; float:left; text-decoration:none; font-family:tahoma, vardana, arial, sans-serif; font-size:10px; line-height:18px; overflow:hidden;} .holder:hover {height:auto; cursor:pointer;color:#fff; background:#000;} a.inner, a.inner:visited {display:block; width:96px; height:18px; border-bottom:1px solid #000; text-decoration:none; color:#000; background:#eee;} a.inner:hover {background:#add;} Hva må jeg putte inn i denne så det ikke blir hvi bakgrunn på de to første linkene? Her er siden: http://home.no.net/fcna/PHP/include1new2.php Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg skjønner ikke hvorfor i helsike du skal prøve å konvertere en dropdown meny til en helt vanlig simple css knapp/link! Søk på google... Finner nok noe der! den css koden din er så rotet at det svir i øynene å lese den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå