HåkonN Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 For min del var det ingen krangel, men en diskusjon... Krangle over internett er blir for lavmål... Og det er lett og si at dette er ikke noe å diskutere, siden det er opp til hver og en sitt behov.. Men det er nettop slike diskusjoner som er viktig for en som ser etter fordeler/ulemper på sitt neste kamera. På dagens modeller er det faktisk endel viktige forskjeller, enn for eksempel de 1000 diskusjonene den siste uka om hvilket av 850XT og 6800Ultra grafikkkort som gir den ekstra prosenten målbar ytelse. Men hvorfor i all verden begynner noen av dere å dra inn DSLR-modeller?????? Hele diskusjonen/temaet handler om beste Prosumer-kamera. Har ikke sett på Nikon 8800, så jeg skal ikke utale meg, men ser ikke noe banebrytende med det kameraet. Ei heller 8400, annet enn at det er i typisk god gammel Nikon kvalitet. Blir riktignok spennende å se hva fremtiden bringer på disse fronter, men dagens største ankepunkt for Prosumer-kamera, gjelder da selvølgelig at høyere ISO nærmest blir ubruklig uten mye etterbehandlig pga mye støy. En løsning på dette er lengre lukketid, som fungerer greit i noen tilfeller, men setter større krav til stativ. Konica Minolta A2 har riktignok optisk bildestabilisator som gjør at man kan ha 2-3 ganger høyere lukketid enn normalt (Merk. Fungerer MEGET bra), men det er uansett ingen fullgod erstatning for dSLR sine høyere ISO instillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå