Gå til innhold

Msi s939 Diamond Lydproblemer


StrikeEagle

Anbefalte innlegg

Problemet er som følger.

 

Har prøvd installere driverne for det integrerte creative live 24.bit kortet.

Får "Litt" lyd...nesten som pluggen står i feil slot....har den på lyd ut (den grønne)

Har prøvd å reinstallere driverne,men kommer opp med samme problemet da og.

lyden i windows har jeg selvfølgelig knust opp på maks

 

Er det noen av dere geniale mennesker som har en clue mht. hva årsaken kan være ?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DragonXP er inne på noe, har Diamond eg og, "prøvekjørte" torsdag med Chieftec 340W 20 pin forsyning uten problem med lyden. Har satt inn Tagan 480 U01 idag og den leverer også lyd, den er kompatibel med 20 pin ATX som "forlanger -5V" 24 pin gjør visst ikke det, og endel adapterkabler fra 20 til 24 pin tar bort -5V. Tagan 480 har nå en 4 pin som henges på 20 pin, så en slipper adapteret (skjøtestykket) for å få 24 pin. :thumbup:

Lenke til kommentar
DragonXP er inne på noe, har Diamond eg og, "prøvekjørte" torsdag med Chieftec 340W 20 pin forsyning uten problem med lyden. Har satt inn Tagan 480 U01 idag og den leverer også lyd, den er kompatibel med 20 pin ATX som "forlanger -5V" 24 pin gjør visst ikke det, og endel adapterkabler fra 20 til 24 pin tar bort -5V. Tagan 480 har nå en 4 pin som henges på 20 pin, så en slipper adapteret (skjøtestykket) for å få 24 pin. :thumbup:

Hvordan er støynivået på denne Tagan PSU'en?

Lenke til kommentar

Ja har nå sett igjennom mye av det med lydproblemene på msi diamond club...

Noen hevder at de får det til rett og slett bare ved å koble 20 pins direkte til hk

Mens andre velger å kjøpe en helt ny psu...

 

Etter min mening så virker dette diamond prosjektet til msi som en flopp...

De leverer ikke det de lover + at de ikke lager tydelig nok indikasjoner på at du trenger en av de tre psuene(ja faktisk HELE 3 stykk) som de har "listet" på sine sider.

 

 

Selv går jeg til innkjøp av en adapter som fører videre den hvite -5v kabele til hk.

Funnet et en svensk side som selger den,men finner ingen norske.

 

Om dere finner en,så bare hyl ut.=)

Lenke til kommentar

Såg på Komplett sitt adapter onsdag/torsdag, 20 til 24 pin hadde -5V kabelen det eg såg, men ikke på lager, PS Data har og en. Ville opp og gå fort så eg bestilte Tagan 480W hos MPX som bedr. pakke og fikk den i 2 tida fredag :thumbup:

MSI la et egg med Wlan/BT som ifølge eska, teksten inni og alle tester før 20. januar skulle følge kortet :thumbdown: og "problema" endel får når de ikke har sett på sida til MSI at power til Diamond må ha -5V selv om "reine" 24 pin forsyninger mangler dette - MSI burde tilpassa seg/kortet 24 pin forsyningene...

Lenke til kommentar
Bra 10 poeng....

På msi sine hjemmesider står det jo at man skal kunne levere kortet inn til leverandøren og få fikset dette prob... i mitt tilfele d***talim**uls. Så i "STOR" tro på dette i praksis så har jeg mailet min webshop om jeg kan sende inn mitt til "modifisering.

Noen som vet om dette problemet også gjelder dette kortet?

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303748&cks=PRL

 

Når vil eventuelt "friske" kort være i handelen? Det er jo ikke moro å bestille kort for så å måtte sende det tilbake med en gang.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å ta ut adapteren og bare knuse på med 20 pins.....og det funket faktisk....hmmm mystiske saker...But then again...this is indeed a mystical Motherboard.

 

Ja asså hadde e visst det e visste i dag når e kjøpte kortet.....hadde e gått for platinum kortet istedet... samme kortet bare uten de FANTASTISKE frynsegodene som Skybert Wlan og rettigheter til å utrykke seg på det fantastiske diamond forumet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...