Gå til innhold

Barebone eller miditower?


Anbefalte innlegg

Vi har en sånn PC-Ordning på jobb, og i april/mai er det på tide med en ny runde. Jeg begynte der nå i januar, og er da veldig gla for dette, for nå trenger jeg virkelig en ny pc. :yes:

 

Det er jo noen typer å velge i, og jeg vet at man også kan velge barbone system. Men så lurer jeg litt på hvordan dette er kontra å kjøpe med vanlig miditower. Er vel ikke såå lett å bytte ut komponenter i en barebone, men det er det kanskje ikke i de miditowerene som kommer i de pakkene heller? Driver ikke å overklokker eller no sånt, og pc`n står for det meste hjemme. Jeg kunne jo tenkt meg barebone pga plassen, og jeg må jo innrømme at jeg syntes de ser veldig små og fine ut. :p

 

Noen som kanskje har (har hatt) begge, og som har noen tips, eller erfaringer med dette? På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et miditower før. Det var jo helt greit men det tok veldig mye plass da. Det er jo enklere å oppgradere hardware om man har et miditower. Om man f.eks skal bytte hovedkort.

 

Jeg har nå en shuttle og er strålende fornøyd.. :thumbup:

 

Skal denne dataen din brukes til surfing, word, excel etc. Eller skal det også bli en spillmaskin ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har begge deler og ser faktisk ikke helt poenget med miditower om det ikke skal fylles til randen med disker. En SFF er mye mer praktisk enn en diger kasse. SFFs er lettere å bygge, finere å se på og yter vel så bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...