drool Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hei! Bruker Eclipse 3.0 som utviklingsmiljø. Opplever at det bruker vanvittig mye minne. Har 512mb på min bærbare pc, av og til bruker eclipse 250mb ++ Dette oppleves som irriterende når den begynner å gå i sirup Flere av dere som opplever dette og kanskje har en løsning på problemet? Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg har opplevd at dersom du ikke har lagt inn kode som avslutter programmet, vil det kjøre i bakgrunn til du evt. ber Eclipse om å avslutte det. Da kan fort minnebruken øke betraktelig. Lenke til kommentar
drool Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg har opplevd at dersom du ikke har lagt inn kode som avslutter programmet, vil det kjøre i bakgrunn til du evt. ber Eclipse om å avslutte det. Da kan fort minnebruken øke betraktelig. Ikke det som i grunn er problemet. Avslutter bestandig alt av program etter jeg er ferdig å teste dem. Lenke til kommentar
zulo Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 har du prøvd eclipse 3.1M4? har du jdk1.5? jeg opplever det som om eclipse 3.1 går raskere enn 3.0, men jeg installerte jdk1.5 samtidig som eclipse 3.1 så enten er det det at eclipse kjører raskere på 1.5 eller så er det eclipse 3.1 som er mer optimalisert..eller kanskje litt av begge deler. Lenke til kommentar
drool Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Hm....kanskje jeg skal prøve det Kjører 3.0 og 1.4.2_05. EDIT: Hmm.....her var det få forslag....Får vel bare leve med "problemet" da Endret 1. februar 2005 av drool Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Nå er det jo en kjennsgjerning av java er glad i minne, og siden eclipse bygger på java platform, bruker det jo litt minne. Finnes en versjon 3.1? Nyeste jeg finner er 3.0.1. Kanskje denne du tenker på? Det kommer jo mer eller mindre ukentlige builds, så det kan jo lønne seg å oppdatere for mer optimalisert kode. Vet ingenting om 1.4.2_05 kontra 1.5.0_1 ytelsesmessig. Minnebruken av eclipse burde uansett ikke bli påvirket av dette (?). Prøvd reinstall av Eclipse? Lenke til kommentar
drool Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Nå er det jo en kjennsgjerning av java er glad i minne, og siden eclipse bygger på java platform, bruker det jo litt minne. Finnes en versjon 3.1? Nyeste jeg finner er 3.0.1. Kanskje denne du tenker på? Det kommer jo mer eller mindre ukentlige builds, så det kan jo lønne seg å oppdatere for mer optimalisert kode. Vet ingenting om 1.4.2_05 kontra 1.5.0_1 ytelsesmessig. Minnebruken av eclipse burde uansett ikke bli påvirket av dette (?). Prøvd reinstall av Eclipse? Har prøvd å installe Eclips på nytt ja. Får vel bare leve med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå