tommy18 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Har hele tiden brukt fat32 filsystem inntil jeg for en uke siden la om til ntfs. Det er en ting jeg ikke skjønner, og det er at når jeg laster ned ei fil på f.eks 4 Gb, så står det hele tiden i windows utforsker at fila er 4 Gb, til tross for at den er bare halvferdig nedlastet. Er dette riktig? Endret 28. januar 2005 av tommy18 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 På hvilken måte laster du ned fila? Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Det heter NTFS, ikke NTSF. Men men... Grunnen til at fila viser seg som 4GB er at programmet som du bruker til å laste ned har sagt ifra til windows hvor stor fila kommer til å bli og bedt om at det preallokeres plass til den så windows ikke fyller opp harddisken med andre tinger mens din download pågår. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Enkelte programmer allokerer plass på disken, slik at diskplassen blir holdt av til den filen. Dette for å forhindre at diskplassen skal bli brukt opp, slik at du ikke får lastet ned filmen. Dette gjør at diskplassen oppfattes som "i bruk" og dermed er den tilsynelatende 4GB. Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Brukter BitComet til å laste ned torrents. Merkelig, for det er ikke krysset av for "allokering for nedlasting" Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Regner med at "allokering for nedlasting" betyr "reserver fysisk plass". Det som gjøres når ikke "allokering for nedlasting" er på er at kun den logiske størrelsen blir satt. Endret 28. januar 2005 av johneinar Lenke til kommentar
opticus Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 ser du ikke har rettet starten av tråden og vil gjerne gjenta det som ble sagt tidligere, det heter ntfs ikke ntsf. det står for new technology file system mener jeg å huske.. er hvertfall fint om du skriver det riktig så folk som søker på ntfs finner tråden din Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Der er det rettet opp i Men problemet er der fortsatt, vil gjerne ikke at den tar opp all plass til tross for at fila ikke er halvferdig nedlastet Lenke til kommentar
opticus Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 hvorfor ikke det egentlig? den kommer jo til å bruke plassen når den er fremme.. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Vel, fila tar ikke opp mer plass en halvveis om kun logisk size er satt... Men vil uansett fraråde deg å gamble på å bruke "restplassen" til noe underveis, for det vil før eller siden skjere seg... Har vært borti at windows xp har gått totalt bananas når ledig diskplass ble 0 bytes på systemdisken f.eks.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå