Gå til innhold

DVD-plater over 4,7 GB?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dual layer platene som har to lag på samme side har en kapasitet på 8.4gb men de ligger vel på ca 70 kr pr plate mens 4.7 ligger på 3 - 5 kr så det skal være rimelig viktig for at du bruker penger på de platene. Kan jo bare splitte opp filene og legge dem over 2 plater. Dual layer platene selges i alle webshoper og de fleste databutikker. Du må ha en dvd brenner som støtter dual layer brenning da.

X.

Lenke til kommentar

ELLER så kan du bruke DVD Shrink f.eks.

DVD Shrink er et program som komprimerer en DVD film slik at du kan få plass på en vanlig DVD plate. Der kan du også velge bort lyd, komprimere bilde etc.

Dette lagres på harddisken, så kan du brenne den etterpå.

Og så gjentar du prosessen :p

Mye rimeligere i lengden, selv merker jeg ikke forskjell hvis en DVD film er f.eks 10% dårligere.

Lenke til kommentar

Oh beklager hoppet glatt over at det var filmer du ville ta backup av :) Tolket det som filer hehehe ikke filmer :) Vel jeg har tatt backup av over 100 av filmene mine med dvdshrink og veldig fornøyd med programmet. Det er gratis, det er lite (under 1mb) og det er super enkelt å bruke. Man trenger stort sett bare å sette den på automatic og den komprimerer da hele filmen med alt innhold til en kvalitet hvor man på de aller fleste filmene ikke vil se at det er en komprimert kopi.

X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...