Gå til innhold

Windows nekter å aktiveres

Anbefalte innlegg

Jeg hadde i dag installert vannkjølinga mi, når jeg endelig skulle slå på pc`en måtte jeg av en eller annen grunn aktivere windows på nytt.

Jeg har Original windows cd\cd-key, og har ikke formatert på ca. 1,5 år.

Plutselig kom det opp at jeg måtte aktivere,etter å ha brukt samme windows installasjon i den tiden som er nevnt. Veldig mystiskt.

Og når jeg prøver å aktivere, påstår windows at jeg ikke har internett, selv om jeg er 100% sikker på at det er tilfelle.

En kompis av meg har lånt XP CDen min, så jeg har ikke noe key tilgjengelig akkurat nå, så den får jeg ikke skrevet inn.

Nytter kanskje ikke mye med key når den sier jeg ikke har nett uansett?

Takker for svat på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, hadde det samme problemet en gang tidligere. Men hvis du skriver feil, så skal det et nummer som du kan ringe. Et nummer til microsoft i norge tror jeg. Fordi både norske og svensker har toke telefonen når jeg ringer. Det de vil spør etter key koden din, og hvis alt stemmer så vil de gi deg nummeret for å aktivere. Eller de vil si hva som er problemer.

Det ble litt rotete det jeg skirver men er veeldig trøtt akuratt nå :hrm:

zzzzzz

Men hvis jeg husker rett så er det en maskin som har toke over nå. Men det er verdt et forsøk :thumbup:

Lenke til kommentar
Ikke for å tråkke noen på tærne, men hva har Windows-aktivering med World of Warcraft å gjøre?

:D

Hvis du ikke skjønte det kan jeg igjen si at jeg glemte å velge emne.

Jeg har muligheten til å skrive inn cd-key på nytt, men jeg har ikke tilgang til den akkurat nå :\

Og hvis jeg skal aktivere via internett påstår den som sagt at jeg liksom ikke har internett, og ber meg ironiskt nok om å sjekke nettverksinstillingene som er umulig siden jeg ikke får logget inn.

Lenke til kommentar
Ingen som har peiling på dette?

Beklager at jeg er pirkete, men bumping er i mot forumreglene med mindre det har gått over 24 timer. Noe det ikke har gjort i dette tilfellet.

Du trenger CD-keyen, så du må nok be kompisen din om å få den tilbake. Forøvrig er det ulovlig å bruke samme Windows-CD på to eller flere maskiner, ettersom du bare har betalt for en lisens.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Huff å huff, 35 min fra eller til...

Det gjelder fra siste post, så det er 12 1/2 time fra eller til.

Han bruker ikke min lisens, det er det bare jeg som gjør (Så vidt jegvet jaffal  :ermm: )

Poenget er at han ikke har lov til å installere Windows på sin maskin, med mindre du har betalt for to lisenser.

Men som jeg sa, du trenger CD-keyen, så du må nok få tilbake CD-en! ;)

Lenke til kommentar

Det er kjipt at hver gang det skjer en liten forandring i hardwaren så må du aktivere på nytt. En gang da jeg skulle oppdatere lydkortdriverene så avinstallerte jeg de gamle driverene først. Og da kom meldingen opp om at noe i hardwaren var blitt endret på, og jeg måtte aktivere på nytt. Fordi da jeg slettet driverene så oppfattet windows det som om jeg hadde fjernet lydkortet, selv når jeg har innebygd i hovedkortet...

Lenke til kommentar

Da har jeg prød med en gyldig key, men den nekter å si at keyen er gyldig.

Kan det ha noe med at den prøver å kople seg opp til nett for å sjekke keyen? men siden den påstår at den ikke kommer på nett, så blir den liksom ikke gyldig?

Edit: lukter formatering her :\

Endret av Dario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...