el_scorcho Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Jeg sliter litt med å få to div'er ved siden av hverandre. Her er koden i css-filen min: div#top{ height: 150px; width: 700px; top: 0 px; background-image: url(/images/banner.jpg); border-top: 1px; border-top-color:#FF0000; border-top-style:groove; border-left:1px; border-left-color:#FF0000; border-left-style:groove; border-right:1px; border-right-color:#FF0000; border-right-style:groove; left: 100px; } div#meny{ left: 1px; top:151px; width:117px; background-color:#999999; height:100% border-left:1px; border-left-color:#FF0000; border-left-style:groove; } div#content{ top:151px; left:118px; } Hva må jeg gjøre for å få content ved siden av meny? Her er koden i html'en min: <link rel="stylesheet" href="includes/bryllup.css" type="text/css" /> <title>Her er tittelen på siden</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body > <div id="top"></div> <div id="meny"> Her vil det komme en meny</div><div id="content"> Lurer også litt på hvordan jeg kan få headeren midt i, og menyen til venstre under headeren, og da selvsagt content til høyre under header, slik at det ser ut som en border... Kan noen fortelle meg litt hvordan jeg kan gjøre dette? Lurer også på hvorfor headeren(top) ikke er 100 px fra venstre kant når jeg skriver det slik som jeg har gjort nå? På forhånd tusen takk for hjelp... Emnetittel redigert. "Et lite CSS-problem" sier ingenting om hva du har tenkt å spørre om eller hva det egentlige problemet innebærer. Vennligst bruk et minutt ekstra på emnetittelen neste gang, dersom du sliter med denne. PoleCat Endret 29. januar 2005 av PoleCat Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Som phun-ky sier, har du glemt å legge til "position: absolute;" på div#top, div#meny og div#content. Det holder ikke å angi bare egenskapene top og left. Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Ok, det virket.. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå