Tha_Zaynt Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 En kamerat har nylig innstallert Telenor ADSL hjemme og ønsker å benytte seg av bittorrent, emule osv. Siden det bare er en pc som er tilkoblet internett vil han gjerne bruke modemet som fulgte med (Thompson Speedtouch) som router i stedet for å inverstere i en ny. Problemet er at jeg ikke vet hvordan man forwarder porter på NAPT settings i kontrollpanelet. Rettere sagt vet jeg ikke hvordan jeg forwarder flere porter samtidig (f.eks bittorrent: 6881-6999) siden det ikke finnes noe som heter "port-range" der. Er det noen som vet hvordan man gjør dette? så langt kommer jeg.. hva skal jeg skrive inn i inside port og outside port for å åpne portene 6881-6999? Lenke til kommentar
Gassen Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 har selv speedtouch men fra ngt. Jeg har valgt å åpne port 9200, den er kjekk fordi det ikke er en standard port, og endel trackerer bruker andre porter.(noen blokkerer for standard port.) Du trenger da kun å åpne for 9200 TCP for inn og ut, ellers skulle f.eks ip 10.0.0.2 funke for inside port. sjekk med din torrentclient. Lykke til Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 se på online.no/veiledninger/adsl/adslmodem/åpne porter dette var ikke en link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå