Theo343 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Jeg er helt ny på dette området og trenger gode tips. Jeg skal ha et sølvkabinett med blått(helst isblått) lystema. Jeg har kjøpt Bigwater settet. Det jeg lurer på er hva jeg må kjøpe for å få blå farge på vannslanger og vannet. I tillegg hvis noen kan svare på hva jeg må ha av lys katoder, UV? Hva blir penest? Jeg har et Tagan 480W PSU og 6600GT AGP skjermkort, samt ellers ikke spes mye hardware. Blir ant. også en mCubed viftestyring. Endret 28. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hva med slike slanger? De er blå, og relativt billig også. Aner ikke hvor bra de er, men det kan sikkert noen andre svare på. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Passer nok ikke de siden det er bigWater det er snakk om. Siden væsken i bigwater allerede er uv-reaktiv og det ser faktisk ganske bra ut,(får det til å skille seg litt ut fra resten) Men alt ellers bør du holde deg til en farge som feks blå. Snakker da om UV lys. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Slangene er vel bare 1 mm større enn hva big water slangene er, så det vil vel ikke bli noe problem å teite igjen 1 mm med slangeklemmer? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Men hva er dette med kald og varm katode. Er det UV lys? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Men hva er dette med kald og varm katode. Er det UV lys? Kathoder bare lyser, Mens uv lys lyser opp uv.reaktive stoffer. Og du kan da bruke spesila tusjer (feks) som lyser når den blir belyst av uvlys og ikke synes når den ikke blir belyst. UV-Kathode Endret 29. januar 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Ok, så med ett slikt blått kald-kathode rør på 20-30cm i bunn av kabinettet så vil alle UV reaktive strømper etc. få et blåskinn i kabinettet? Beklager nybegynner spørsmålene, men trenger alle tips her hehe. Noe spesielt jeg bør tenke på med dette? Men væsken i Bigwater ser grønn ut, vil den bli blå? Endret 29. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Slik vil det se ut. (tenker da på bigwateret) Regner med gixxerman tilgir meg for å bruke bilde av hans kabinett. Endret 29. januar 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Aha, et sort 6277 med blått tema og grønne slanger med radiatoren i toppen og pumpa nede . Så bra ut det. Hvis jeg i tillegg skifter ut slanger til blå samt væsken og blander ny med blått UV reaktivt pulver så får jeg vel ett 100% blått tema i mitt sølvkabinett. Og det er jo perfec hvis det viser seg at alle Leds på kabinetter er blå. Ser ut som strøm led'en er blå på kabinettet. Eller har han byttet den? Hvor har han plassert kathode røret? Endret 29. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hvor får en kjøpt uv pulver da?, og hva bør en blande i vannet utenom uv pulver? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) - batterivann (destillert vann) - kjølevæske - anti-alge middel - anti-korrosjons middel - UV fargestoff Såvidt jeg vet. Endret 29. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Her er det UV fargestoff, og med skal du bare ha destilert vann og dette Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Her er det UV fargestoff, og med skal du bare ha destilert vann og dette Supert... En siste ting da...Hvilken katode er å anbefale her? Ser de har en del forskjellige, så er ikke så lett å velge ut en når jeg ikke har hvert borti slikt før. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Eneste katodene jeg vet om egentlig er sunbeam sine, det virker som de ikke er de mest holdbare, og det tar fyr i inverterne. Men de lyser jo kraftig da. Er forøvrig en test her. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hvor har han plassert kathode røret? Du plasserer den lengste nede helt inntil døren slik at du ikke kan se den, siden det er uv bør du ha en plassert i toppen også. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Takker Marius . Tar det fyr i inverteren? Høres ikke ut som noe jeg vil ha i en dyr pc? Men destillert vann. Kan man bruke himkok? hehe Endret 29. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Kjøp destilert vann på apotek, eller batteri vann på en bensinstajon Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Trenger man ikke anti-alge siden det er destllert vann? EDIT: Fin test Xtreme. EDIT2: Det går greit med et 30cm UV blacklight nede? Men oppe, 20cm pga PSU? Snakker om Lian-Li 6277(har det ikke i hus, alt bestilles sammen med kabinettet). Endret 29. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
nilberg Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Har akkurat bestilt en Lian Li PC6277 jeg også, og skal akkurat til med vannkjøling for første gang selv. Theo; vurderte du andre sett enn Tt BigWater, og i tilfelle hvilke? Hvor skal du i tilfelle bestille BigWater fra? (Ser ikke ut som om noen har det på lager...) Nærmeste jeg har kommet til nå selv er Pyton.no som sier at det er bestillingsvare, men kun 1 dag leveringstid... Husk at hvis du skal ha to UV-katoder, en oppe og en nede; -så må du ha en forlengerkabel til nr.2 også... Altså: 2 katoder, 1 inverter og 1 forlengerkabel... Vannkjøling & peltier?? >> http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=369695 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Jeg kjøpte 2 stk. bigwater fra Komplett tilbudet for noen uker siden. Får 5/2. Ellers kjøper jeg 6277 gjennom kampanjen du ser i signaturen min. Jeg så i OKs test av Sunbeam at kablene var noe korte, så jeg har bestilt 2 kathode rør, ett "basic" sett. og 2 forlengerkabler for å være på den sikre siden. Men jeg lurer på om jeg skal ha 10, 20 eller 30 cm. i toppen pga. PSU. Jeg har bestilt 30 cm. begge steder? Endret 30. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå