Gå til innhold

Spørsmål om farge i slanger, lys/UV etc...

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny på dette området og trenger gode tips.

Jeg skal ha et sølvkabinett med blått(helst isblått) lystema. Jeg har kjøpt Bigwater settet.

Det jeg lurer på er hva jeg må kjøpe for å få blå farge på vannslanger og vannet. I tillegg hvis noen kan svare på hva jeg må ha av lys katoder, UV?

Hva blir penest? Jeg har et Tagan 480W PSU og 6600GT AGP skjermkort, samt ellers ikke spes mye hardware. Blir ant. også en mCubed viftestyring.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så med ett slikt blått kald-kathode rør på 20-30cm i bunn av kabinettet så vil alle UV reaktive strømper etc. få et blåskinn i kabinettet?

Beklager nybegynner spørsmålene, men trenger alle tips her hehe. Noe spesielt jeg bør tenke på med dette?

Men væsken i Bigwater ser grønn ut, vil den bli blå?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Aha, et sort 6277 med blått tema og grønne slanger med radiatoren i toppen og pumpa nede :).

Så bra ut det. Hvis jeg i tillegg skifter ut slanger til blå samt væsken og blander ny med blått UV reaktivt pulver så får jeg vel ett 100% blått tema i mitt sølvkabinett.

Og det er jo perfec hvis det viser seg at alle Leds på kabinetter er blå. Ser ut som strøm led'en er blå på kabinettet. Eller har han byttet den?

Hvor har han plassert kathode røret?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Trenger man ikke anti-alge siden det er destllert vann?

EDIT:

Fin test Xtreme.

EDIT2:

Det går greit med et 30cm UV blacklight nede? Men oppe, 20cm pga PSU? Snakker om Lian-Li 6277(har det ikke i hus, alt bestilles sammen med kabinettet).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har akkurat bestilt en Lian Li PC6277 jeg også, og skal akkurat til med vannkjøling for første gang selv.

Theo; vurderte du andre sett enn Tt BigWater, og i tilfelle hvilke? Hvor skal du i tilfelle bestille BigWater fra? (Ser ikke ut som om noen har det på lager...)

Nærmeste jeg har kommet til nå selv er Pyton.no som sier at det er bestillingsvare, men kun 1 dag leveringstid...

Husk at hvis du skal ha to UV-katoder, en oppe og en nede; -så må du ha en forlengerkabel til nr.2 også... Altså: 2 katoder, 1 inverter og 1 forlengerkabel...

Vannkjøling & peltier?? >> http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=369695

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 2 stk. bigwater fra Komplett tilbudet for noen uker siden. Får 5/2. Ellers kjøper jeg 6277 gjennom kampanjen du ser i signaturen min.

Jeg så i OKs test av Sunbeam at kablene var noe korte, så jeg har bestilt 2 kathode rør, ett "basic" sett. og 2 forlengerkabler for å være på den sikre siden.

Men jeg lurer på om jeg skal ha 10, 20 eller 30 cm. i toppen pga. PSU. Jeg har bestilt 30 cm. begge steder?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...