olaman Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Altså maskinen jeg har bråker som en bestialsk støvsuger, og ligger på ca. 40 grader load med original-kjøler. Det jeg vil, er å få satt ned lydnivået i pcen min, evt. plassere viftene på mer geniale plasser! Og da lurer jeg på; Hvordan setter dere ned volten på viftene deres sånn at de kjøres ved lavere hastighet? Har: 2 stk. thermaltake standard kabinettvifter i front, som suger inn, en på sidedøra som suger inn, AMD 3400+ s754 standard-kjøler, 1 standard thermaltake kabinettvifte bak som blåser ut, og en Thermaltake Xblower som også blåser ut bak. PSUen min er en Thermaltake Purepower Butterfly 480w. Dette bråker inni granskauens mye, og vannkjøling er uaktuelt. Noen tips om å få satt ned lydnivået til en litt normal "level" ? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Kjøp deg viftekontroller, så kan du skru ned viftene når pc'n er idle, og skru opp når du f.eks spiller... Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Det er en god del som lurer på det samme. Gå på overklokking-støydempning forumet og bare les noen poster der(eller bruk søk funksonen). Ellers er vel de enkleste/billigste tingene: viftekontroller eller nye stille vifter harddisk støydemper (strikk ellerno... se hos www.microplex.no) støydempningsmatter (biltema 80kr ellerno...) en ny cpu kjøler (en stor svær en ) Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Vannkjøling uaktuelt Hvorfor det Stille og god kjøling det Lenke til kommentar
olaman Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Jeg kjenner meg selv såppas godt at jeg ikke begynner å kleise med vann i kabinettet mitt, ville vært tøft å se litt nærmere på det, men foreløpig - Vifter! Og det med viftekontroller, det er liksom helt vanlige vifter... Går det an å kontrollere de da? PS: Hvis dere hadde vært i samme situasjon, ville dere evt. tatt ut en vifte eller to? bråket er heeelt sinnsykt etter min mening. Endret 29. januar 2005 av olaman Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jepp, ta ut vifter.. Jeg har bare ei kabinettvifte (120mm papst-vifte som blåser ut i bakkant, tror det er den tregeste varianten), og min amd Athlon 64+ 3200 ligger på 34-35 grader under full load, og det overklokka til ca 2350mhz (med boxedkjøler).. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Du kan ta ut en og en vifte, for å finne ut hvilke som bråker.... Vil tro det er boxed kjøleren som bråker mest... Har selv DENNE CPU kjøleren, og kjører den på laveste hastighet hele tia, holder seg rundt 40 grader og er så godt som lydløs... Brukes på en AMD64 3200+ Lenke til kommentar
olaman Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Hmm, altså nå har jeg satt i ENDA en vifte! 3 i front, 2 bak, og en på siden, nåværende temp er 36 grader, har ikke klokka noe, load er ca. 40 ++ Kan vel ta ut et par vifter da *Glede seg til mytjy lys å mytjy varme (pluss mindre bråk)* Lenke til kommentar
olaman Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 atsjoo, hvilket kabinett har du ? Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg har Antec Sonata med Antec Truepower 380W PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå