Gå til innhold

La oss disskutere System of a down


kristoffer1989

Anbefalte innlegg

Nå som alle fans er helt gira og kommer til å være det helt til vi får se dem i juni( ja jeg skal dit ja) så tenkte jeg vi kunne disskutere de litt for en gangs skyld og ikke bare metallica og maiden..

 

hva synes dere egentlig om system of a down?

 

Er vel et sånn band man enten liker eller absolutt hater egentlig:P

 

men la meg få høre deres meninger folkens?

Endret av kristoffer1989
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første gang jeg hørte SOAD syntes jeg det var bråkemusikk. Men all bråkemusikk er ikke negativ ! Jeg har hørt få sanger av dem, fra toxicity albumet, og jeg likte godt sanger som "Prison song", "Needles", "Forest", "Toxicity", og "ATWA" godt.

 

Jeg gleder meg til å høre mer av musikken til SOAD i fremtiden.

Lenke til kommentar

Tror de fleste her på Musikk delen vet hva eg mener om System of a Down :green:

 

de 2 første platene deres traff meg rett i hjertet, men steal this album skuffa no sinnsykt!

Isj! Den er knallings! Den er nok ikke så radiovennlig og "snill". Merker at det først og fremst SOAD fans som liker den. Det er liksom en gave til SOAD fansen. :)

Men hvis du hører igjennom en par gang så tror eg den vil sitte. ;)

 

System of a Down er veldig kreativ musikk. Sånn rent teknisk så har de ekstremt god vokalist og veldig brukbar tromiss. Gitaristene er ikke fantastiske, men det er ingen tvil om at de er kreative! Noe som er veldig viktig i musikk etter min mening. De har liksom tatt thrashmetallen, Tool, Rage Against The Machine, Faith No More, Jazz, Armensk folkemusikk, neo uvisst og blandet det sammen til genial musikk. :D

 

Gleder meg noe helt vanvittig til det nye albumene deres, og ikke minst å se dem på kosnerten i Juni. :green:

 

Her er litt annmeldelser angående SOAD:

http://www.panorama.no/artist.php?artist=1758

http://www.groove.no/html/band/43981641.html

 

:)

post-200-1107002358_thumb.jpg

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Synes de lager mye bra musikk! Egentlig mye av samme grunn som jeg også liker Rage Against The Machine, selv om riffene kanskje er repetive og ofte simple, så er det en viss kreativitet bak det hele. Live så har de utrolig med energi og kan det med å få publikum i gang. Spesielt digger jeg trommisen (kanskje litt biased ettersom jeg spiller trommer selv...), han er veldig teknisk flink og finner på mye forskjellige ting i låtene. Serj er også en dyktig fyr med god stemme.

 

Men, de er dessverre et band som jeg kun orker å høre på litt om gangen. Klarer for eksempel ikke en hel cd, eller flere på rappen, blir litt for mye mas for min del. Men at de lager mye god, og også noen utrolig kule låter synes jeg helt klart. Favorittene er nok ATWA, Forest, Suggestions, Peephole, Toxicity, Chop Suey, Roulette, Aerials og Psycho.

Lenke til kommentar

bra det er fler fans en meg her på forumet.

 

vil bare legge til at om kanskje riffene dems er lit simple holder de søren meg takten på dem.... hør prison song.

 

jeg liker de veldig godt og de er et band som rett og slett skilder seg ut...

 

gleder meg vilt til konserten :dribble::dribble:

Endret av kristoffer1989
Lenke til kommentar

Hørte MYE på SOAD for et eller to år siden :yes: !

 

Første gangen jeg hørte ATWA på et LAN, fikk jeg en til å legge den over for så å høre på den til jeg ble tvunget atv en kamerat til å slå den av! Selv om han selv syntes at den var fin :blush:

 

Elsker slik musikk som begynner på en måte for så å forandre seg totalt!

 

Tekstene deres er også svært bra og "undervisende"...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...