Stein-Erik Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har en mac med os 9.2 så fikk jeg meg her forleden os x 3 phanter. så setter jeg cden i og starter opp da kommer d bare opp ett vindu med ett eple og et jobbe ikon under. når den har stått og "jobbet" litt så slår bare skjermen seg av. Lurer også på hvor jeg kan få tak i linux som jeg kan instalere på macen. Hvilken linux skal jeg velge etc. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Er dette ordentlige installasjons-CD-er direkte fra Apple eller er de "hjemmelagede"? Hva slags mac er det du prøver å installere på? Lenke til kommentar
Stein-Erik Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 orginal cd. det er en powerPC G3 Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Er det en grønn/hvit modell eller er den beige? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Den modellen støtter ikke 10.3 Panther. Skal du ha inn OS X må du ha 10.2. Lenke til kommentar
Stein-Erik Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 ok. hvor kan jeg få tak i det da? er d noe gratis mac vare eller noe? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Nei, det koster vel fremdeles schpenn. Du finner kanskje noen som er villige til å selge sine 10.2-CD-er billig, siden nytten av dem er liten for de som kan kjøre Panther. Lenke til kommentar
Stein-Erik Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 jaok, men er det noen linux versjoner som funker på denne macen. som jeg kan instalere uten å gå inn på selve mac programmet. dette fordi macen os programmet jeg har nå er ødelagt og jeg kommer ikke inn Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Du finner alltids noe linux du kan legge inn. Et velrettet søk på google vil trolig gi deg alternativer. Lenke til kommentar
Stein-Erik Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 prøvde mandrake linux på den men selvom jeg holder nede C tasten så gidder den ikke å finne cden Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hvordan har du brent CD-ene? Lenke til kommentar
Stein-Erik Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 med nero image. det er en iso fil Lenke til kommentar
Stein-Erik Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 når jeg skrur på macen nå står d bare ett bilde av en diskett med en ? inni som blinker. kan jeg formatere hardsiken til macen på min windows pc? hvordan format er det mac hardsiker kjører? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Problemet er at Nero ikke har flagga CD-en(e) som bootbare og macen forstår ergo ikke at den kan starte opp fra dem. Om du ikke har en annen mac i nærheten med brenner, så vet jeg ikke om jeg kan hjelpe deg med det. Når den viser en diskett med et blinkende spørsmålstegn inni betyr det at den ikke finner noe å boote fra. Om du har riktig verktøy klarer du sikkert å formatere Mac-disken, men jeg tviler veldig på at disse medfølger i Windows. Filsystemet heter HFS+ (HFS og HFS+ er forskjellige ting, for øvrig). Lenke til kommentar
Stein-Erik Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 noe windows program som kan gjøre dette annent enn nero da? kan du ikke sette på nero sånn at den gjør at cden booter:)? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg vet det finnes en del småchacks man kan gjøre for å få OSX Panther til å kjøre på eldre maskiner. Skjekk google.com www.osxhints.com www.xlr8yourmac.com ...osv Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Her feks http://www.macosxhints.com/search.php?quer...rch&keyType=all Et norsk mac forum her, tror det er mer hjelp og hente der... www.mac1.no Endret 4. februar 2005 av MCDr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå