Cathrine S Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 hei! skal kjøpe ny cpu til pc min, skal brukes til spilling. vet noen hva som er bra? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hvor stort budsjett har du ? AMD 64 3500+ er vel en ganske brukbar CPU. http://komplett.no/k/ki.asp?sku=304048&cks=PRL Du kan eventuelt kjøpe denne for en tusenlapp mindre og klokke den til 3500+ hastigheter eller mer. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 AMD 64 3000+ er en god overklokkings CPU om du har ram som takler litt overklokking. Så på en test et de fikk presset den fra 1800mhz til 2600-2700mhz men i allefall sammen med Epox EP-9NDA3+ hovedkort. Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) hei! skal kjøpe ny cpu til pc min, skal brukes til spilling. vet noen hva som er bra? Det kommer jo an på om du bare skal ha en ny prosessor som passer hovedkortet ditt, eller begge deler (og dermed gjerne nytt minne/kabinett/skjermkort/etc etc)... pluss som Fur sier; hvor stort budsjett du har Edit: etter å ha sett denne: ( http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=368276&hl= ), antar jeg at det er den maskinen du har pr idag. Skift ut alt, du. Det første alternativet ditt ser ut som et bra kjøp. Endret 29. januar 2005 av cosmo03X Lenke til kommentar
havfal Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 nevn gjerne pris(som sakt før) og sokkel. Lenke til kommentar
Cathrine S Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 oki, du sier jeg skal skifte ut alt, så da mener du at jeg burde kjøpe den første pc på komplett? isåfall burde jeg skifte ut noen av de forhåndsvalgte komponentene så pc er best til spilling? synes d er litt unødvendig å kjøpe helt ny pc da jeg da må betale for windows xp, strømforsyning, kabinett, diskettstasjon og brenner da jeg har dette fra før av da..har jeg ikke? og burde jeg kjøpe ekstra ddr-minne, ekstra ata-harddisk og tv-kort? takk for svar! Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Den første på Komplett ser bra ut. -Du trenger mer minne (ser ut til at du har 128MB), du må ha minimum 258MB, helst 512MB og gjerne 1024MB. -Harddisken din er på 20GB, det er altfor lite. I Komplett-pakken får du 160GB, det bør greie seg - avhengig av hva du skal bruke maskinen til. Du må uansett ha større harddisk enn nå, og prismessig er 160GB gunstig. Lite å spare på å kjøpe mindre. -Regner med at du ikke har Windows XP på den gamle maskinen din, og Windows XP må du ha. Kjøper du dette sammen med resten av maskinen er det mye billigere (ca 850 kr), skal du kjøpe XP alene koster det deg over 2000 kr. -Du har en DVD-spiller nå, du får med en DVD-spiller+brenner når du kjøper nytt. -Hvis du noen gang kommer til å finne på å spille et nyere pc-spill, må du ha nytt skjermkort. GeForce 6600GT (som følger med i Komplett-pakken) er trolig det som gir best ytelse pr. krone i dag. Og det kommer til å være bra nok en stund framover. Så, beklager, kjøp alt nytt. Men trøst deg med at Komplett-pc'en vil være langt mer oppgraderbar i framtiden enn Compaq'en din er nå. Edit: Du må nok ha ny strømforsyning også, fint lite verdt å beholde fra din gamle pc... Edit2: typo Endret 31. januar 2005 av cosmo03X Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 hei! skal kjøpe ny cpu til pc min, skal brukes til spilling. vet noen hva som er bra? Denne gir veldig mye for pengene: AMD 64 3000+ Socket 939 "Winchester" Kjapp CPU, som egner seg til allsidig bruk, altså alt fra spilling til videoredigering. Den har også potensiale for lek og morro, overklokking. Lenke til kommentar
Cathrine S Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 tusen takk for gode svar!! har faktisk windows xp nå tror jeg.. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Dette er tydelig en person som trenger mye hjelp... beste jeg kan foreslå er å ringe til *grøsser* Dell... Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 -Harddisken din er på 20GB, det er altfor lite. I Komplett-pakken får du 160MB, det bør greie seg - avhengig av hva du skal bruke maskinen til. Du må uansett ha større harddisk enn nå, og prismessig er 160MB gunstig hehe, tror du mener GB :!: Lenke til kommentar
ADT Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 -Harddisken din er på 20GB, det er altfor lite. I Komplett-pakken får du 160MB, det bør greie seg - avhengig av hva du skal bruke maskinen til. Du må uansett ha større harddisk enn nå, og prismessig er 160MB gunstig hehe, tror du mener GB :!: hehe, 160MB holder vel til 10% ax XP... alle vet jo at de siste 90% bare er spyware og drit uansett Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 -Harddisken din er på 20GB, det er altfor lite. I Komplett-pakken får du 160MB, det bør greie seg - avhengig av hva du skal bruke maskinen til. Du må uansett ha større harddisk enn nå, og prismessig er 160MB gunstig hehe, tror du mener GB :!: Nettopp! Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hvor stort budsjett har du ? AMD 64 3500+ er vel en ganske brukbar CPU. http://komplett.no/k/ki.asp?sku=304048&cks=PRL Du kan eventuelt kjøpe denne for en tusenlapp mindre og klokke den til 3500+ hastigheter eller mer. Støtter begge disse, 2 gode spill CPU'er. 3500+ er jo best men også dyrest. Men til spilling er A64 det klokeste valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå