rekstad Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Nå er jeg helt ny når det gjelder dette, så dette er muligens et dumt spørsmål for alle dere som har peiling. Men saken er som følger: Jeg har nettopp investert i en bærbar pc, type Toshiba Satellite, og ønsker å koble denne opp i mot min tv. Har kjøpt meg en kabel med scart inn mot tv, og to-delt mot pc'en (skjerm/lyd). Satte tv'en min på AV, og satte den ferdig oppsatte "Intel® Ekstreme Graphics 2 for mobile" for visning på fjernsyn. MEN jeg får ikke noe bilde på tv. Den forblir sort. Hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har du prøvd å klone bildet over på tv-skjermen? Skal være mulig ved hjelp av et tastetrykk hvor du holder inne to knapper. Lenke til kommentar
rekstad Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Nei det har jeg nok ikke. Aldri hørt om noe sånt. Trodde det skulle være enkelt å få satt opp maskina mot tv'en, bare kjøpe kabel å mekke det sammen. Men så enkelt er det visst ikke. Har noen en trinn-for-trinn måte du selv gjør det på?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Nei det har jeg nok ikke. Aldri hørt om noe sånt. Trodde det skulle være enkelt å få satt opp maskina mot tv'en, bare kjøpe kabel å mekke det sammen. Men så enkelt er det visst ikke. Har noen en trinn-for-trinn måte du selv gjør det på?? Jeg kobler i maskinen med TV/ut-ledning. Så holder jeg inne Fn-tasten min (den blå som gjør at alle knappene med ekstra, blå funksjon blir aktiver) og trykker på taster som det står CRT/LCD på. Lenke til kommentar
rekstad Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Dette hjelper ikke i mitt tilfelle. Poenget er at jeg tror tilsynelatende at jeg har gjort alt riktig. Er et eget program som følger med maskina som gjør at jeg enkelt kan velge utdata til fjernsyn. Men skjermen er like sort. Har prøvd det med en annen bærbar også. Da fikk jeg bare lyden fra pc'en på tv'en, og ikke noe bilde. Kan det være at jeg rett og slett har kjøpt feil kabel??? Er det mulig? Den passer jo, men finnes det forskjellige typer? Lenke til kommentar
rekstad Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Har jeg misforstått helt her? Skal ikke scart inn til tv, mens til den bærbare skal en ledning mot "port for video ut" og en til "hodetelefonkontakt"??? Den blå "port for ekstern skjerm" skal vel ikke brukes mot tv? Eller? Lenke til kommentar
havar Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har jeg misforstått helt her? Skal ikke scart inn til tv, mens til den bærbare skal en ledning mot "port for video ut" og en til "hodetelefonkontakt"??? Den blå "port for ekstern skjerm" skal vel ikke brukes mot tv? Eller? Hmm, jeg kan bare si hvordan det er på min maskin. Jeg har en HP nc6000, og jeg bruker s-video utgangen, og tar lyd fra hodetelefonuttaket, akkurat som du. Koblet til TV-en, og der var bilde og lyd. Ingen trykking på knapper, og ingen triks. Plug and play altså... Får du lyd på TV-en? Lenke til kommentar
rekstad Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Jepp. Fikk faktisk lyd fra tv'en. Men ikke bilde... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Du er sikker på at det ikke kan ha noe med tven og gjøre da, og ikke pcen? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 sette tv i av modus? enten av 1 eller av2 osv? men får du lyd fra tv boksa så skulle det være riktig kanal... på tv´n hjemme må jeg sette den i av5 for at bildet skal komme Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har erfart at noen maskiner med integrert skjermkort er tilnærmet umulige å få frem på et tv, mens andre med kort som R9000, R9600 og R9700 ikke byr på nevneverdige problemer. Lenke til kommentar
rekstad Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Har forhørt meg litt rundt dette nå. Og har fått til svar at det trolig er tv'en. Har en 7-8 år gammel, middelmådig tv. På disse ville ikke scart inntak alltid gi bilde og lyd. Kjent problem. Og når tv'en kun har scart og ikke noe s-video ut som på pc'en, har jeg ikke noen alternativer. Så da må jeg vel faktisk bare kjøpe meg ny tv. Etter hvert... Lenke til kommentar
Locinho Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Har forhørt meg litt rundt dette nå. Og har fått til svar at det trolig er tv'en. Har en 7-8 år gammel, middelmådig tv. På disse ville ikke scart inntak alltid gi bilde og lyd. Kjent problem. Og når tv'en kun har scart og ikke noe s-video ut som på pc'en, har jeg ikke noen alternativer. Så da må jeg vel faktisk bare kjøpe meg ny tv. Etter hvert... Hei! Ikke hast med å kjøpe ny tv med det samme hvis du ikke er HELT sikker på at tv'n er problemet. Ingen problemer med å få koblet bærbaren til søstera mi til TV'n hjemme som er over 10 år gammel. Først var det slik at vi fikk bilde, men ikke farger + at filmen som blir spilt av i WMP ikke kommer opp på tv'n (alt ble bare svart da vi viste på "full skjerm"). Det viste seg at vi hadde kjøpt feil kabel. Tror søstera byttet til en S-video kabel...husker ikke om hun brukte noe mer. Da gikk alt glatt! I tillegg måtte hun også gå inn på innstillinger og sette at tv'n skulle være hovedskjerm eller no...hadde sånn hurtigtast for det. Hun har et dedikert skjermkort da, mens du har det integrert... Hehe, som du sikkert har skjønt, har jeg egentlig ikke så veldig peiling, usikker på alt...Det var slik vi løste problemet vårt iallefall... Mvh Locinho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå