Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og MSN messenger

Anbefalte innlegg

Hvordan sende filer med Nextgentel i MSN messenger?

Jaja, nok et emne om dette, har søkt litt, men finner ingen EGENTLIG løsing.

Må da finnes et program?

Nærmeste programmet som jeg fant var Terapod, men dette fungerer jo ikke i XP???? (fikk en error 7 feil. Lastet ned patch, men d hjalp ikke.)

Noen som vet om noen andre progs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ingen løsning på dette problemet tror jeg. Mange har ringt til NGT også, uten noen stor hjelp..

Jeg skal ikke si noe for sikkert, men tviler på at det er en løsning, iallefall akkurat nå.. Kanskje NGT finner en måte å fikse problemet på.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å åpne port 6891-6900 og forwarde disse til maskinen din. Hvis jeg ikke husker feil, så er det disse portene messenger bruker for å motta filer. Ellers så er det noen andre porter jeg har åpnet og styra litt med for å få det til å funke. Hvis du søker litt hos Microsoft etter Messenger og NAT, så tipper jeg du vil finne om topic'en. Er et kjent problem, og det var der jeg fant svaret. Jeg bruker riktignok en SMC Barricade router.

[ Denne Melding var redigert av: The Jackal på 2002-06-17 00:29 ]

Lenke til kommentar

Det skal visst ikke være mulig å få dette til i følge NGT. Synes det er helt på tryne at de ikke opplyser om dette på sidene sine. Da hadde de sluppet å få haugevis av samme spørsmålet på mail, men de er kanskje redd for å miste nye kunder.

Det er et lite Messenger addIn som skal løse dette problemet som heter "TeraPod File Transfer for Messenger". Har ikke testet det selv. Ulempen er at det er shareware og både sender og mottaker må ha programmet for å kunne sende filer mellom hverandre.

Lenke til kommentar

Regner med at problemer ligger i at routeren til NGT bruker NAT. For å si det på en litt annen måte: Det GÅR an å jobbe rundt problemet. Det fungerer hos meg, det er bare snakk om å åpne de korrekte portene. Denne linken beskriver problemet, hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Sende og motta filer er en ting som skal fungere. Les i vei :grin:

Lenke til kommentar

Joa har testet Terapod, (som sagt øverst) Men dette fungere ikke. Uansett, en jeg snakket med på NGT sier UOFFESIELT at det finnes et annet program (utenom Terapod) som lar deg sende filer allikevel.

Det er dette programmet jeg lurer på navnet på (for jeg fant det ikke, og glemte navnet med en gang)

Alle nødvendige porter er åpnet i min Netopia Router. Noen som vet om man må bruke denne? Kan man ikke på en eller annen forskrudd måte sette opp en egen server med f.eks smoothwall?

Takk 4 svar!

Lenke til kommentar

Terapod har nå kommet med ENDA en oppdatering, og denne funker faktisk! Uansett, syns d er litt dumt at jeg begge må ha terapod for at jeg skal få lastet opp...

Noen flere progs på lur?

Uansett, syns at dette burde Microsoft fixa, flertallet av aktive internett brukere har da en eller annen form for BM/NAT?

Noen som gidder å sende en mail til Gates? :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...