.V. Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Kan du vise til tester som motbeviser at du får mer for pengene med PC enn Mac da? Dette er jo taper-argument nr. 1, hvor man i mangel på egne argumenter, snur argumentet. Men - jeg har aldri påstått at du får mer for pengene, men du får ihvertfall like mye som ved kjøp av det noen tror er ekslusivt "PC". Dersom du fortsatt mener at jeg hevder at du får mer, vil jeg gjerne ha en henvisning til det innlegget hvor jeg hevder det. Jeg har da aldri påstått at du har påstått at du får mer for pengene med Mac, jeg bare lurte på om du kunne vise til en eneste test der en Mac er bedre/like bra som en PC uten å være betraktelig dyrere. Jeg kan, som sagt, ikke vise til noen seriøse tester, kun den ene som gikk på ytelse i Photoshop og hvor lett det var å få tak i reservedeler. Som du sikkert har gjettet så snakker jeg ikke av erfaring her, jeg har aldri prøvd en eneste Mac. Det eneste jeg har å gå utifra er ting jeg har hørt og den ene testen. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 IBM "beslagla" ordet pc på 80/90-tallet ved å være helt dominerende i sjangeren IBM var størst på å produsere PC'er ja... men det het "IBM compatible PC"... altså en PC som var kompatibel med IBM-støttede operativsystemer, som f.eks. MS-DOS eller PC-DOS. Senere ble det OS/2 og Windows som regjerte på IBM baserte PC'er. Hvis vi skal holde oss til IBM og PC-begrepet er utviklingen her litt festlig. IBM har som kjent solgt ut hele PC-produksjonen sin... allikevel har de fortsatt en fot inne i PC-markedet, nemlig at de produserer prosessorene til Apple Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 IBM "beslagla" ordet pc på 80/90-tallet ved å være helt dominerende i sjangeren IBM var størst på å produsere PC'er ja... men det het "IBM compatible PC"... altså en PC som var kompatibel med IBM-støttede operativsystemer, som f.eks. MS-DOS eller PC-DOS. Senere ble det OS/2 og Windows som regjerte på IBM baserte PC'er. Hvis vi skal holde oss til IBM og PC-begrepet er utviklingen her litt festlig. IBM har som kjent solgt ut hele PC-produksjonen sin... allikevel har de fortsatt en fot inne i PC-markedet, nemlig at de produserer prosessorene til Apple Blir mye rot og en del paradoksale faktorer ja. Men jeg har alltid definert Mac som en PC uansett. Blir som folk som kaller kabinettet for "harddisken" ... Uinnvidde, uforstående som ikke vet bedre. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Jeg bruker Mac hver dag på skolen, og jeg må innrømme at skal jeg velge mellom Windows og OSX så velger jeg Windows, jeg liker ikke måten Dock er laget. Det er egentlig den eneste grunnen, ellers er OSX kurant. Vel, om det stemmer at IBM produserer prosessorene for Mac er jo det litt ironisk, greit nok at prosessorene ikke er bygd på samme arktitektur, men allikevel. Endret 5. februar 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Er det IBM som lager prosessorene for Apple? http://www.apple.com/g5processor/ibmprocess.html Om PC: A personal computer is an inexpensive microcomputer, originally designed to be used by only one person at a time. Om Mac: Apple helped start the personal computer revolution in the 1970s with its Apple II and shaped it in the 1980s and since with the Macintosh. Hentet fra et stort leksikon. Endret 5. februar 2005 av TopDog Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Takk for linken. *lese* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå