|SeVen| Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hvordan skal jeg dele linja på 2 pc`er når linja kjører PPPoE ? Router er utelukket. Så tenkte å prøve å få til ei maskin som router. Maskina har bare 1 nic så må kjøre IProuting, men er veldig usikker på hvordan jeg skal få til dette. Så håper noen her kan hjelpe meg litt... Har 1 NIC til jeg kan sette i maskina, men vil helst unngå det. Lenke til kommentar
pine Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Heh lykke til Hvis du skal ha en gateway maskin + 2 pcr så trenger du 3 nettkort i gateway. Du kan dele pppoe via din pc og putte et kort til i den. Da kommer det til å fungere. Bruk oppkoblingswizzard i windows. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Heh lykke til Hvis du skal ha en gateway maskin + 2 pcr så trenger du 3 nettkort i gateway. Du kan dele pppoe via din pc og putte et kort til i den. Da kommer det til å fungere. Bruk oppkoblingswizzard i windows. jau, men trenger vel bare 2 NIC i router maskina ? Skal vel gå med 1 NIC vis du kjører IProuting ? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Kan ikke ha router fordi jeg ikke vil ha NAT Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) kjøp ruter enig , bruk 500 på en router ,eller 20 timer med kan jo slå av nat da Endret 28. januar 2005 av sniperdybe Lenke til kommentar
SE Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 kjøp ruter Nå har han vel klart og tydelig sagt at han ikke vil ha router, så hvorfor mase om det? Det jeg gjorde var å kjøre TPn fra modemet i uplinkporten på switchen for så å koble opp, og dele på vanlig windows-vis Dette var da med telenor Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 kjøp ruter Nå har han vel klart og tydelig sagt at han ikke vil ha router, så hvorfor mase om det? Det jeg gjorde var å kjøre TPn fra modemet i uplinkporten på switchen for så å koble opp, og dele på vanlig windows-vis Dette var da med telenor Har prøvd dette, det fungerer ikke her. Jeg tenkte jeg kunne koble opp med PPPoE på den ene maskina å dele nettet ut igjen med det nett-sharings greiene som er i XP. Sikker på at du ikke kjører NAT ? Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) I w2k og xp kan man vel sette opp flere ip'er og nett på samme nettverkskort, men du trenger vel en switch for å koble alle maskinene sammen? (Edit: og sette opp routing mellom nettene) Endret 28. januar 2005 av 4WheelDrive Lenke til kommentar
pine Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 NAT får du uansett når du bruker en maskin som gateway vel. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Bytte internett leverandør??? AKIRA Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Får vel bite i det sure eple da. :/ Har dere noen forslag til routere som støtter PPPoE under 500 kr eller ? Lenke til kommentar
So|o Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Får vel bite i det sure eple da. :/ Har dere noen forslag til routere som støtter PPPoE under 500 kr eller ? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121673&cks=SPK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå