bigbeast Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 hei Går det ann og koble sammen 4 switcher sammen? På samme måte som 2 switcher? Eks. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 skulle gå helt strålende det, så lenge du har kryssede kabler i mellom, eller har automatisk fixing av det i 24 porteren.. Lenke til kommentar
bigbeast Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 må den 24 porteren ha gigauplink? eller går det bra vis vi har krysskabel mellom switchene? Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har kjørt utenom uplink her, bare finn deg ledige porter du, og prøv Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Kan en koble slik med en 8 porter svitsj og 4 porter router også? Må en ha kryssa kabel? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg har koblet og kobler en del switcher, jeg har aldri brukt krysset kabel. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Så å si alle nye switcher er auto-sense, så du trenger med stor sannsynlighet ikke kryssa kabler. Husk at når du kobler gigaswitcher opp mot en 100mbit switch så vil du aldri få mer enn 100mbit. Lenke til kommentar
bigbeast Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Så å si alle nye switcher er auto-sense, så du trenger med stor sannsynlighet ikke kryssa kabler. Husk at når du kobler gigaswitcher opp mot en 100mbit switch så vil du aldri få mer enn 100mbit. ikke på gigan eller? Lenke til kommentar
Mez Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Beste her er å koble giga-switchene sammen så du får utnytta gbit mellom alle brukerne på gbit switchene. og så en uplink til 24portern... Lenke til kommentar
bigbeast Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Beste her er å koble giga-switchene sammen så du får utnytta gbit mellom alle brukerne på gbit switchene. og så en uplink til 24portern... så det vill si at jeg får bare 100 mb på gigan... mister så mange porter på og koble vidre Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Så å si alle nye switcher er auto-sense, så du trenger med stor sannsynlighet ikke kryssa kabler. Husk at når du kobler gigaswitcher opp mot en 100mbit switch så vil du aldri få mer enn 100mbit. ikke på gigan eller? Alle maskiner som er koblet til den samme gigaswitchen får giga, men mellom gigaswitchene blir det ikke giga, fordi disse signalene går mellom en 100mbit switch. Det vanligste er jo å koble opp hovedpunktet med giga og resten av switchene med 100, (hvis ikke alle giga seff), helt motsatt av hva du har tegnet. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg ville gjort det slik som på tegningen jeg legger ved her. Da får du en Gigabit-switch som "backbone" i steden for en 100Mb-switch som backbone. Da får alle med gigabit nettverkskort på switch1 gigabit tilknytning til alle med gigabit nettverkskort på switch2. Det vil de jo ikke klare på din tegning. Ellers vil jo alle på din 100Mb-switch bare få 100Mb mot alle andre, uansett om de andre har gigabit-kort eller 100Mb kort, men sånn må det jo bli. Uansett vil den løsningen jeg tegnet opp gi bedre ytelse for alle som sitter på gigabit-switchene og har gigabit-kort Håper du skjønner tegningen. Lenke til kommentar
bigbeast Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Så å si alle nye switcher er auto-sense, så du trenger med stor sannsynlighet ikke kryssa kabler. Husk at når du kobler gigaswitcher opp mot en 100mbit switch så vil du aldri få mer enn 100mbit. ikke på gigan eller? Alle maskiner som er koblet til den samme gigaswitchen får giga, men mellom gigaswitchene blir det ikke giga, fordi disse signalene går mellom en 100mbit switch. Det vanligste er jo å koble opp hovedpunktet med giga og resten av switchene med 100, (hvis ikke alle giga seff), helt motsatt av hva du har tegnet. de som er på 24 porteren får ikke....det er greit så lenge vi andre får Lenke til kommentar
bigbeast Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg ville gjort det slik som på tegningen jeg legger ved her.Da får du en Gigabit-switch som "backbone" i steden for en 100Mb-switch som backbone. Da får alle med gigabit nettverkskort på switch1 gigabit tilknytning til alle med gigabit nettverkskort på switch2. Det vil de jo ikke klare på din tegning. Ellers vil jo alle på din 100Mb-switch bare få 100Mb mot alle andre, uansett om de andre har gigabit-kort eller 100Mb kort, men sånn må det jo bli. Uansett vil den løsningen jeg tegnet opp gi bedre ytelse for alle som sitter på gigabit-switchene og har gigabit-kort Håper du skjønner tegningen. ja men da mister jeg så mage porter Lenke til kommentar
Vegard87 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 hvorfor mister du mange porter da? Lenke til kommentar
bigbeast Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 hvorfor mister du mange porter da? du ser vell det? er bedre og ta 3 fra 100 switchen en 3 fra en 8 porter giga switch Lenke til kommentar
Vegard87 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 jeg ser du får noen få mindre gige porter, men med din løsning for du jo bare 7 og 7 sammen med giga, og til resten får man 100 Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Litt dumt å dumpe postet men gjør det likevel. Er det samme opplegget med svitsj og router? Trenger jeg bare en vanlig nett.kabel? Lenke til kommentar
bigbeast Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 jeg ser du får noen få mindre gige porter, men med din løsning for du jo bare 7 og 7 sammen med giga, og til resten får man 100 de på 10\100 skal ikke få 10\100\1000 men bare være på samme nettverk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå