Gå til innhold

oc av athlon 1ghz


iOn-

Anbefalte innlegg

hei, har min [email protected] eller no i den duren. Når jeg prøver å overklokke mer kommer d en windows sikkerhets melding og at jeg må restarte PC-en. Har sjekka steppingen på cpuen, skulle klare 1.3ghz. Hva må jeg gjøre for å klokke mer? Cpuen har en idle temp på 40grader:) og 44 på max-load. Kabinett temp på 24 grader. Håper dere kommer med noen nyttige svar:)

 

"Vil ha mer mhz!!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort: MSI K7T-TURBO Hovedkort for Socket A LE

RAM: Original SDRAM PC133 256MB 7-7,5ns Minne 168P 3.3V.

 

Tror kanskje årsaken er at jeg har for liten valgmulighet for vcore. Kan maks stilles på 1,8 eller noe sånn. Hvis jeg oppgraderer/flahser biosen kan jeg stille mer på volten da? Stepping: ARGA skal klare [email protected]. Er det ikke sånn at for mer mhz=mer volt?? Er det ulurt å stille mye på fsb?

 

mvh. eyvind.

Lenke til kommentar

Jeg har en T-Bird 1000@1283. AVHA stepping.

Kjører på 135*9.5 med volten på 1.80

Idel temp er 32C og full load er 44C. Har en taisol kjøler med papst 80mm vifte. Chiftech fulltower med 2 vifter i. Har også kjølt northbridgen på mitt abit kt7a med en blueord og litt artic silver. Har i tillegg 350W enermax strømforsyning og 256 pc 133 winbond ram.

 

Den kjører 100% stabilt på 1283 men så fort jeg justerer den opp så den kommer over 1300 fryser systemet etter en stund....

Ikke det at det er så stor ytelseforskjell på 1283 og 1300.... men VIL ha 1300!!!!! Er det sykiske... Å overklokke med mere enn 30%

heh. Min Milepæl er 1300 MHz :grin:

Lenke til kommentar

tror at du skulle kunne klare det bra ja. Har hørt om flere som har fått det til. "kara" fra overklokking.no anbefaler winbond ram og sier at den skal kunne klare 150. Jeg har kjørt min på 148, men har ikke fått til det 100% stabilt. Vet ikke om det er agp`en som ikke liker overklokkingen der. Men rammen kjører fint på cas 2, force 4 way og turbo mode:-) På cas 3 klarer den i allefall å kjøre på 147

Lenke til kommentar

Hei Predator....

 

har selv en AXIA 1000 som jeg kjører på 1333, men den er av den eller merkelig grunn mest stabil på standard volt(1,75)...

I skrivende stund ligger cpu temp på 29 grader(luft temp inn kabinett; 21 og ut luft; 25)

 

Har en brikke Winbond CAS2 ram fra komplett.no, men er ikke helt fornøyd, vuderer å prøve mosel eller micron.... Dog de beste ram brikkene fås ikke tak i norge...:sad: gørrr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...