Gå til innhold

Sigarett tenner og Kjølebag


Anbefalte innlegg

Ville dette virket? Altså koblet en sigarett tenner i til PSU'en og deretter hatt en kjølebag til å koble i her? Haddevært fint på LAN..

 

Jeg er litt usikker på hvor mye strøm en slik kjølebag bruker, noen som har peiling, vil f. eks. en 340W strømforsyning holde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror nok du bare kan glemme dette med bare et psu iverfall , det er som skrue sier,de trekker ca en 50-60 w eller mere , så skal du finne på noe sånt så hadde jeg kjøpt meg et ved siden av , kjøper du et stort et da så kan du jo bruke dette til alle finessene dine :smile:

eller noe i den duren :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Dumbo skrev (2002-06-16 23:26):

Ville dette virket? Altså koblet en sigarett tenner i til PSU'en og deretter hatt en kjølebag til å koble i her? Haddevært fint på LAN..


Jeg er litt usikker på hvor mye strøm en slik kjølebag bruker, noen som har peiling, vil f. eks. en 340W strømforsyning holde?



 

Fine ide.

Jeg tipper den bruker en god del under 10amp (120W)

Jeg har 2stk atx PSU`er som kan levere 8A på 12V.

Skal forsøke og feste de til kabinettet og bruke stefarens mitt sitt medlemskap i MOTOR og bestille.

Kan også ha datan inne i et sånt skap ,men det må blir litt isolering før det er mulig.

 

Noen som vet hvor mange watt et sånt skap kan fjerne?

Lenke til kommentar

Jeg har også tenkt på å montere en sigarett tenner i kabinettet, som stømkilde til f.eks mobillader etc.

 

Lurer på, hvordan skal du koble den til? Så vidt jeg vet, skal den ha + og -

 

I molex kontakten er det jo +12v og +5v, fungerer +5v som -pol? eller er jeg helt på jordet? :razz:

 

Altså koble +12 på ene, og +5 på andre på tenneren? Eller +12 og jord?

 

*mye jeg ikke kan om elektro :razz:*

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-17 13:49, |Flame| skrev:

Jeg har også tenkt på å montere en sigarett tenner i kabinettet, som stømkilde til f.eks mobillader etc.


Lurer på, hvordan skal du koble den til? Så vidt jeg vet, skal den ha + og -


I molex kontakten er det jo +12v og +5v, fungerer +5v som -pol? eller er jeg helt på jordet? :razz:


Altså koble +12 på ene, og +5 på andre på tenneren? Eller +12 og jord?


*mye jeg ikke kan om elektro :razz:*



 

12v får du vel å bruke +12v (gul) og 0v/ground (svart)

Lenke til kommentar

Quote:


|Flame| skrev (2002-06-17 21:02):

CFD: Har alltid lurt på hvordan man får det andre ATX psu'et til å starte? Er jo ikke koblet til hk.


Tror jeg leste en guide en plass, men det virket som en litt komplisert prosess. Er vel en enklere måte.



 

Jeg bruker et RELE som jeg fikk tak i på skolen.

Så når jeg starter den ene så startet den andre også.

 

Finnes også enklere metoder:

http://www.overclockers.com/tips737/

Tror den linken skal virke

Lenke til kommentar

må bare legge til dette også da , du kan kobble til en bryter i mellom grå og grønn ledning og sette bryteren på front panel, da har du full kontroll på den psu , det her er snakk om en helt vanlig on/off bryter , ikke noe dill dall eller no :smile:

 

du kan også kjøpe deg en bryter med lys i , på den måten så ser du når psu er slått av eller på :smile:

det er mange måter å gjøre det på så valget er ditt :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...