Gå til innhold

PSU og pins


Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Q-teq har ikke overspenningsvern. Noe som kan foråsake at kort sagt hele pcn din kan bli utsatt for overspenning og stekes..

For guds skyld ikke kjøp en q-tec, en psu har mye mer å si på din pc enn du tror, jeg personlig kjøpte en thermatake psu på 420W med mye ekstrafunksjoner og overspenningsvern ++ kostet ca 1200,- når jeg kjøpte den.

En kompis av meg kjøpte en q-tec på 400W i samme måneden som jeg kjøpte min. Menst han brukte den ødela han 2 hovedkort, han behandlet pcen sin ganske bra menst jeg slurver med for eksempel at jeg aldri bruker å skru av pcen når jeg skal ta ut en molex kontakt. En gang mistet jeg molex kontaktene som hang ut at pcen min ned i et glass cola og mye mye mer, pcen min suser og durer som bare det etter 2 år. Ingen problem med strøm utenom at jeg selv har glemt å sette i stømkontakter :whistle:

:whistle:

Lenke til kommentar

Stabil power er vel nye kraftige maskiner sitt problem, fikk Tagan 480W idag til mitt MSI K8N Diamond kort, funker OK nå, adapteret fra 24 til 20 pin som Tagan har fått klage på er endra. Nå er det 20 + spesiell 4 pin som bygges sammen til 24 som dette kortet bør ha, prøvekjørte igår med 20 pin Chieftec 340W funket også bra - ikke hardkjør / klokking bruker 3Gb disk enda....

Lyden er også OK, klager på DiamondClub forum pga. manglende -5V på mesteparten av forsyningene med 24pin (er ikke med i standarden..) 480W til Tagan kan brukes til det meste inkl. servere ("tvilling" P4 kontakt).

Her er side fra prisguide på Tagan: https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

Lenke til kommentar
Stabil power er vel nye kraftige maskiner sitt problem, fikk Tagan 480W idag til mitt MSI K8N Diamond kort, funker OK nå, adapteret fra 24 til 20 pin som Tagan har fått klage på er endra. Nå er det 20 + spesiell 4 pin som bygges sammen til 24 som dette kortet bør ha, prøvekjørte igår med 20 pin Chieftec 340W funket også bra - ikke hardkjør / klokking bruker 3Gb disk enda....

Lyden er også OK, klager på DiamondClub forum pga. manglende -5V på mesteparten av forsyningene med 24pin (er ikke med i standarden..) 480W til Tagan kan brukes til det meste inkl. servere ("tvilling" P4 kontakt).

Her er side fra prisguide på Tagan: https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

Hvor står det at Tagan PSU'en leverer -5V som MSI kortet trenger (selv om det ikke er med i ATX 2.0 standarden)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...