djrack Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hei, Jeg lurer på hvordan jeg kan lage en gratis nettradio. Jeg har en sånn shoutcast radio, men jeg har litt lyst på en sånn som www.habboxradio.com har. Noen som veit hvordan den er bygd opp? Lenke til kommentar
djrack Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Eller andre altså. Bare noe bra og gratis. Eller om noen andre har radio jeg kanskje kan joine? Lenke til kommentar
djrack Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 , er det ingen her som kan hjelpe meg? Kanskje jeg har posta feil? Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Trur du kan starte den med hjelp av winamp :-) husk å betal lisen vis du skal spille sanger over nette Lenke til kommentar
djrack Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Har Winamp Radio . Men vil ha noe som er litt bedre Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Beklager med spørsmålet ditt var litt dårlig formulert. En radio kan være så mangt, alt fra et gammelt krystallradioapparat beregnet til lytting, til en politiradio som skifter frekvens 10 gang i sekundet. For å sette det hele litt på spissen. Winamp Radio? Hva er det for noe? Winamp har støtte for shoutcastmodul som det er mulig å intigrere i programmet. Dette er en både en encoder og liten server. Sammen med DNAS Shoutcast Server kan du sende lydstrøm ut mot nettet. Om du vil kalle dette en radio er opp til deg. Tror ikke du merker forskjell om du spiller av en låt i winamp og sender ved hjelp av Shoutcast i 128kbit sek, eller om du kjører windows mediaencoder med samme bitrate og lydkvalitet ellers og publiserer dette som en .wma fil og legger den på NRK sine internettsider hvis du skjønner hva jeg mener. Er du interessert i et fullstendig radioautomatiseringsprogram kan jeg anbefale det svindyre SoundManager OnAir! Det koster 5000 kr og du må i tillegg abbonere på lisens som koster 2000 kr mnd. Jeg tror du kan gjøre omtrent det samme med Winamp med litt tweaking. Det er nettopp det jeg driver og utforsker akkurat nå. Jeg ønsker deg lykke til med prosjektet! Lenke til kommentar
djrack Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Tusen takk . Har sett litt rundt nå, kamerater har skaffa TONO lisens og lit sånt Lenke til kommentar
merkur Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hvis du vil bli dj i en nettradio som snart er i gang, er det fortsatt ledige stilligner her: http://www.ludriostation.com Blir nok en ganske seriøs og bra nettradio Websiden og nettradion er under konstruksjon. Lenke til kommentar
djrack Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Greit, Skal skjekke det Lenke til kommentar
merkur Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Starter så fort vi får TONO lisens så si ifra hvis du vil sponse Lenke til kommentar
djrack Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 hehe, trenger sponsorer selv jeg Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Flyttes til programvare, sidan eg antar at det ikkje er å programmere ein nettradioapplikasjone men å ta i bruk eksisterande programvare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå