Gå til innhold

TT Bigwater med klipsfeste på NForce2

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som reagerer på denne festeanordningen? Jeg synes dette virker litt "billig". Blokka flytter på seg hvis man fester den som angitt i bruksanvisningen og som er felles for alle socket A kjølere jeg tidligere har montert med den velkjente kanten. I skrivende øyeblikk så er min CPU temp 46 grader og på vei oppover på en XP2400+@2,4GHz med 1,97 volt.

Dette er mitt andre forsøk på å feste den slik det skal gjøres ifølge bruksanvisning. Jeg har også prøvd å sentrere blokken litt mer med følgende temp resultat 42 idle 50 load. Jeg syns dette er i høyeste laget for denne kjøleløsningen. Tidligere har jeg kjørt med SLK947U og en TT SmartfanII@3500 RPM, samme frekvens, samme volt på 38 idle 48-49 load.

Romtemp er 20-22 grader, bruker AS5. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg kan se så er ikke det mulig. Hvis man bruker festehullene som er på mitt kort, Abit NF7-S 2.0, så får man ikke plassert blokken da det er for liten avstand mellom skruene.

EDIT: Det er mulig å feste blokken med medfølgende skruer og feste, men det betyr at man er nødt til å stille blokken på tvers av guiderailen noe jeg ikke er helt komfortabel med. Temperatur ser nå ut til å være 44 idle. Har ikke kjørt noe load på den enda, men dette er da altfor høyt?

EDIT2: Eller er det det? Jeg testet akkurat med thermalproben og TT Smartfan for å få en ide om vanntemperaturen. Siden dette ikke gir noen temperaturmåling i hverken Speedfan eller MBM5 så brukte jeg denne ekstremt nøyaktige målemetoden:

En stk thermalprobe i pumpen, sjekke omdreininger på Smartfan, holde proben i fingrene som skal gi en ca temp på 37 grader = nøyaktig samme RPM som i pumpen. Kan jeg da gå ut i fra at vannet har en temp på ca 37 grader? Og vil det si at blokkens evne til å lede bort varme mellom blokk og vann har en tempforskjell på ca 6-8 grader da min idletemp nå er ca 43-45 grader?

I tillegg så har det tilsynelatende ingen effekt å kjøre radviften på max eller min. Utgjør ingen forskjell i temp.

Er det noen som i det hele tatt har et clue om hva jeg snakker om :roll:

Endret av Revenant
Lenke til kommentar

Den måle metoden din synes jeg ikke var noe bra. Å sammenligne turtallmåler når proben er i vann og når du holder den blir vel ikke riktig i det heletatt.

Hva med å kjøpe seg noen som måler temp på vann, så ta denne ned i pumpen og måle temp da?

Selv venter jeg på at psdata skal ta inn tempmåler til big water settet, så da er planen å måle temp rett etter radiator samt etter cpu+gpu blokk for å se hva forskjellen er her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...