Gå til innhold

Elitegroupe G556E dvd+-rw, finnes noe bedre?

Rubuno

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på bærbar pc ein stund no, og jeg tror jeg har funnet den rette

PC'n i multicom sin versjon av elitegroupe G556E m/dvd+-rw 60gb ati radeon 9700

på 128 og 512mb ram.

Jeg hadde en link før her hvor jeg spurte om whitebox og har etter det bestemt meg for å ikke satse på dem alikavell. Prisen på G556E er lavere enn cl56(wb) og bare litt dyrere enn cl1557(wb), men med multicom virker det mye sikrere og bedre service.

Lurer på om det er en bæreveske er med G556E? :hmm:

Kom med anbefalinger og lignende! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Acer Ferrari 3200/3400 hos ITbutikken :thumbup:

Den er med dvd-brenner, bluetooth og wlan :)

Eneste problemet er at disken som følger med er elendig, så kjøp en Hitachi 7K60 :thumbup:

Ellers så kan du se på 1557 hos Netshop.

Kan ikke si meg mer enig. Til senere ville jeg iallefal kjøpt ny PC400 RAM med lavere latency.

Vist Acer Ferrarien ikke er et alternativ vil jeg anbefale Netshop 1557 også. Vist du leser på forumet her så er det mange som har god erfaring med den.

Lenke til kommentar

Hadde selv en G556E før, dårlig batteri, ras skjerm, halvråtten byggekvalitet. Generelt misfornøyd. CL56 som jeg har nå er jeg veldig fornøyd med, selv om den har mye av de samme egenskapene (ikke akkurat skjerm til å hoppe i taket av f.eks), men tastaturet, byggekvaliteten og batteriet er hvertfall mye bedre.

Lenke til kommentar

Ikke gå for ECS. Jeg har hatt G551 i over et år nå. Det er bra pcer teknisk sett, men byggekvaliteten er råtten. Knirker og knaker, blir fort stygg om man frakter den rundt. Hodetelefonutgangen min virker omtrent ikke lenger, pluggen detter omtrent ut og null kontakt. Pluggen til laderen i pcen må byttes nå da den mister kontakten hele tiden. bare jeg rører på pcen slår laderen seg av. Og det har begynt å flimre i toppen av skjermen.. Uff..

Lenke til kommentar

Har en G556E nå. IKKE kjøp den. Batteriet er virkelig dårlig. De lurer deg til de grader med batteritiden de oppgir. I tilleg ble kontakten til laderfestet ødelagt etter noen få måneder. I tillegg er ikke kundeservicen deres så bra som mange sider. Jeg har hvertfall oppleved det motsatte.

Lenke til kommentar

har også tenkt på denne pc'n fra Digital Impuls. :thumbup:

Den er 1557 basert som flere her har ambefalt!

Men er vil jeg legge merke til at det "kun" er 64mb på grafikk-kortet og 1.6 prossessor?

:hmm:

Edit: Det er innebygget WLAN eller?

Endret av Rubuno
Lenke til kommentar

Det finnes mangt bedre enn den maskinen du har sett på. Ser av flere innlegg her at man ikke anbefaler ECS, noe jeg ikke helt kan skjønne. Har selv en G556 E pro, 1,5 P-m, 512 MD RAM, ATI 9700, 40 GB HDD og alt det andre som følger med. Maskinen er jeg ganske fornøyd med, stillegående og rask. Kunne nok hatt en raskere HDD og litt mer minne, for Windows krever og suger det meste jeg har. skal legge til at jeg programmere en del og har litt mer enn to programmer åpne til enhver tid.

Batteritiden kan jeg ikke akkurat skryte av, men det er vel også min feil, siden jeg ikke har fulgt anvisninger om å ikke bruke strømkontakten når jeg har batt i maskinen. Derimot varer batt mitt i fire forelesningstimer, noe som er greit nok for meg.

Har spilt HL2 på maskinen, så spill og slikt funker greit nok. Var ikke i 1024 oppløsning for de av dere som lurer på det. Eneste jeg har å utsette, er plasseringen av kontakter. Nå etter at jeg har wireless hjemme i stua, så har ikke dette vært noe problem, men nettverk og lydkontakte på SIDEN av maskinen skulle ikke vært lov. Alt slik burde være bak.

Kundeservice hos MulitCom, hvor jeg kjøpte min maskine, har vært upåklagelig. De har alltid svart meg, og kommet med proffe løsninger hver gang jeg har bedt om dette, eller sittet fast med andre tekniske problemer. Jeg har også hatt flere dialoger pr mail, flere ganger daglig. Så der kan jeg bare gi skryt.

Når det gjelder dagens teknologi og hvor mye du har lyst å bruke i maskinen, ville jeg ventet til "sonama" brikkesettet til Intel har fått litt mer fotfeste, så har du samtidig litt raskere disker, minnet og skjermkort. Samt at tilkoblingsmuligheter i maskinen har større støtte i dette brikkesettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...