Aisutora Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Jeg har laget min første skikkelige hjemmeside Aisutora.com. Den er ikke helt ferdig enda, men selve utseende er jeg rimelig ferdig med. Vurderer å lage en høyremeny for diverse undersider. Innholdet har jeg ikke kommet så langt med enda, men det kommer etterhvert, det er tross alt det som tar lengst tid. Så jeg ville bare høre andres meninger om siden. Laget et lignende emne på Nintendo Forumet, men av en eller annen merkelig grunn var det laber respons All css og html er forresten valid Endret 3. februar 2005 av Aisutora Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Pent design, men kanskje en anelse kjedelig med kun gråtoner? Hadde vært kult om tigeren/tigermønsteret hadde vært i farger, det ville vært et bra blikkfang. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Enig i hva henrikmain sier og jeg synest heller ikke :hoveren på menyen var noe særlig fin. Den var alt for mørk og der burde du ha en litt sterk farge som gir kontraster om du ikke vil ha en så veldig kjedelig side. Men det ser lovende ut.! Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Rakk for alle innspill. Nå har jeg fått farge på tigeren, men har ikke hatt tid til å få den helt fin i kantene enda, men det tar jeg litt senere. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Må først beklage meg for å ikke komme med noen spesielle meninger osv, men du har noen bugs i header. Ihvertfall i FireFox. Er ut mot kantene, mot høyre er halve "riktig", men på venstre side er hele greien en eneste stor bug. Er bare "kantlinjen" jeg tenker på... Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Nei se på den du. Det merket jeg ikke før nå. Var noe hum-bug her ja. Skal ta å fiksee på det. Takk for at du påpekte det. *Edit* Sånn, da var headeren fikset, skal ta en titt på det med den mouse-over funksjonen på knappene. Får se om jeg klarer å mekke sammen nokke lysere greier. *Edit* Sånn nå er knappene gjort litt lysere, håper det var en forbedring. Iallefall syns jeg det var det. Endret 28. januar 2005 av Aisutora Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Dette var helt klart en forbedring. Kanskje litt farger på Aisutora-logoen også hadde gjort seg? Uansett, pent design Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Ja siden ser ganske bra ut nå men den bugger litt i IE. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Siden ser kul ut den, men kanskje litt kraftig forandring på hoved i menyen? Hva med heller lysegrå til mørkegrå isteden for svart til hvitt? Lenke til kommentar
gather Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Helt klart veldig bra til å være en første side. Jeg likte den. Men så er jeg litt fan av gråtoner da. Mye finere enn min første side. Men så var jo det tilbake i 1996/97 og den var laget i frontpage med frames og theme saken og greier. Det var tider det ;D Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Takk for all positiv respons. Har nå laget en høyremeny også, fant ut at det er den beste måten å holde orden i diverse undersider i de forskjellige hovedtemaene. Som sagt så er siden best i Firefox, den største forskjellen jeg har sett er streken under hoved overskriften. I Firefox er den helt fin. Den er 2pixler høy og består av en lys og en mørk linje. I Opera er det bare en vanlig linje og IE har funnet ut at det er like greit om den ikke støtter den ønskede effekten. Her er css koden for overskriften. h3 { color: #666666; font-size: 18px; font-style: inherit; border-bottom: groove; } Selv om groove er en valid kode så vises den ikke av IE, noe som irriterer meg i og med at det er veldig mange som bruker IE. Menmen, IE suger uansett, er alltid den som monger seg når jeg mekker på siden. Når jeg endelig klarer å få ting slik jeg vil de skal se ut i Firefox og Opera så kommer IE og ødelegger alt. henrikmain: Hva mener du med farge på logoen? Er det skriften du sikter til da eller? For den er jeg veldig fornøyd med. Og hoverfunksjonen liker jeg egentlig også sånn den er nå. Loomy likte den også, tror det kommer an på smak, så jeg lar den være slik den er. Fra nå av kommer jeg til å jobbe mest med selve innholdet på siden. Er utrolig godt å være ferdig med "grunnmuren". *EDIT* Jeg prøvde nettopp ut alle de forskjellige borderene man kunne ha og ingen av de viste seg i IE. Er det noen som kan tenke seg til hvorfor det er slik? Endret 30. januar 2005 av Aisutora Lenke til kommentar
Mira Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 For å gjøre det litt enklere å designe for flere nettlesere enn IE er browser-spesific stylesheet en metode som i alle fall gjør livet mitt enklere. <?php if (stristr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], "opera") ) { echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="opera.css">'; } else { echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="IE.css">'; } ?> Dette er riktignok bare et eksempel, men du skjønner vel tegninga? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 litt semantikk-snakkeri feil i koden, litt kjedelig design, ble litt plastikk, og stygge knapper. Men; alt funker som det skal, og ser pent ut(Opera8b1) litt brå slutt helt nederst der, kunne vært avrundet litt til. også ville jeg satt en min-height, helst 100%. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Altså, om dette er din førte hjemmeside, må jeg si du har gjort en bra jobb. Hoveren på menyen kunne vært litt mildere, litt mindre kontraster. Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Står nå overfor en ny utfordring angående designet. Jeg har lagt til et bakgrundsbilde i toppen som er 5px bred som repiteres bortover, men jeg klarer ikke å lage noe som ser stilig ut. Noen som har erfaring med slikt eller har noen tips å komme med? Jeg er ganske ny når det gjelder photoshop også så jeg vet ikke hvordan man lager så mye. *EDIT* Har problemer med å få plassert et bakgrunnsbilde slik at det passer med resten av siden. Det ser helt fint ut i både FireFox og Opera, men nok engang kommer IE og byr på problemer. Finnes det noe jeg kan gjøre for å fikse denne feilen i IE? *EDIT* Klarte endelig å fikse problemet, så nå ser siden noenlude lik ut i alle tre browserene. Måtte legge til denn koden i hoved div'en så plasserte alt seg slik det skulle. overflow: hidden; Klarte også å få borderen til å virke i IE. Måtte bruke denne koden: border-bottom: groove 2px; IE var tydeligvis ikke smart nok til å finne ut hvor tykk borderen skulle være selv, var det som var problemet. Men nå er endelig alt slik som det burde være. Endret 3. februar 2005 av Aisutora Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå