Gå til innhold

Er dette en amd64 3500 Winchester?

Anbefalte innlegg

Hei fikk i dag men amd64 3500 som jeg kjøpte brukt men vet ikke om det er en winchester eller ikke jeg har ikke noe hovedkort får og testet den på men det står noe tall bak på den.. dette er som følgende

amd athlon 64

ADA3500DEP4AW

CBAEC 0426MPM

4434054I40214

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Winchester er produsert ved 90nm teknologi, mens Newcastle ved 130nm.

Og det vil si...?

At i Winchester'n så er transistorene i kjernen(CPUen) på 90nm(nanometer), noe som gjør at du får plass til flere transistorer i kjernen enn ved 130nm. Dette vil da selvfølgelig øke ytelsen på CPUen, fordi ved flere transistorer så jobber CPUen fortere.(Correct me if i'm wrong)

Endret av PCXray
Lenke til kommentar
Winchester er produsert ved 90nm teknologi, mens Newcastle ved 130nm.

Og det vil si...?

At i Winchester'n så er transistorene i kjernen(CPUen) på 90nm(nanometer), noe som gjør at du får plass til flere transistorer i kjernen enn ved 130nm. Dette vil da selvfølgelig øke ytelsen på CPUen, fordi ved flere transistorer så jobber CPUen fortere.(Correct me if i'm wrong)

OK, takk.

Det er den beste forklaringen jeg har sett til nå ;)

Lenke til kommentar

Dette er da nokså feil mistenker jeg, det er riktig at hver transistor er mindre, men tror ikke det er flere av dem, en uklokket prosessor av både newcastle og winchester vil yte så og si likt. Den store forskjellen er temperaturen, og overklokkingsevenen, der winchester prosessorene er overlegne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...