Vu-caN Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg har nettopp vært så heldig å sikre meg en Chill innovation 510W, men nå som jeg skal montere denne, så ble jeg litt i tvil om hvem den skal stå med vifta opp eller ned. Den har en 120mm vifte på under(eller over), men hva er logikken bak hvem vei den skal stå? Det jeg tenkte var at den trekker luft bort fra cpu og andre varme deler, slik at temperaturen går ned ... men den andre tanken min var at om jeg plasserer den med vifta opp, så trekker den ut den varme luften i kabinettet(som da stiger opp til toppen). Jeg bruker et chieftec-kabinett. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Viften skal helst stå ned, det er hva som gir mest optimal luftgjennomstrømmning. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Viften skal helst stå ned, det er hva som gir mest optimal luftgjennomstrømmning. Men da blir jo logoen på siden av boksen stående opp ned. Leste også i et review at de hadde satt den med viften opp. Er det egentlig hip som hap? Varm luft er det jo over alt uansett. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 varm luft stiger så det er så det er riktig å ha vifta ned Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Dvs at Chill Innovation har satt logoen sin opp ned, og at de som testet den har satt den feil vei! Jeg trodde de hadde den opp for å få ut den varme luften som hadde steget opp i kabinettet jeg. Ender vel med at jeg setter den ned! Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Det samme med for.eks NorthQ psu. Merket er festa oppned. Du får deg ein stuss da når alt tilseier at vifta skal være nede. Edit: Ellers så trur eg ikkje det har noko å seie på store kabinett. Så lenge psu har nok plass å suge luft fra. Endret 28. januar 2005 av Ulvestad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå