Gå til innhold

Nordea har noen studenttilbud; meniger, råd?

Anbefalte innlegg

Det er noen alternativer her. Jeg har vanskelig for å bedømme de da jeg ikke har peiling på bærbare (eller intel). Så, om noen der ute gidder å komme med noen meniger/poeng i forhold til hva man får kontra pris/ytelse, så setter jeg stor pris på det :love: Den kommer ikke til å bli brukt heftig 3D spilling, kanskje en runde sim2 i det lengste.

Alternativ 1:

* CPU Intel® Celeron® M prosessorer med 512 KB Cache minne

* Skjerm 15,4" TFT LCD

* Minne 256 MB DDR-333 soDIMM kan utvides til 2048 MB

* Harddisk 40 GB

* Chip-set Intel® 855GME - 400 MHz FSB

* Grafikk Intel® Extreme Graphics Technology - opp til 64 MB (DVMT 2.0)

* Optisk enhet DVD Brenner - Dual

* 3 USB 2.0 porter

* FireWire 1394, S-Video og Fast infrarød IrDA kompatibel port (4Mbps)

Modem Innebygget 56.6 (V90) modem

* Nettverkskort Broadcom 10/100 LAN kort og trådløst 802.11g WLAN (modell avhengig)

* Vekt 2.9 kg

* Oprativsystem: Windows XP Home (Norsk, Dansk, Engelsk)

* Garanti 1 års garanti (ikke på batteri)

* Acer polstret ryggsekk

* 128 MB Memory stick

Pris inkl. MVA 6.995,-

Alternativ2

# Prosessor: Intel® Pentium® M 1,5 GHz (Centrino)

# 14,1" XGA+ TFT, ATi Mobility Radeon 9700 64 MB

# Minne: 512 MB

# HD-størrelse: 80 GB

# 2 x USB (2.9), Firewire, Infrared

# 3 in 1 card reader

# Operativsystem: Windows XP Pro

# Skjermstørrelse: 14,1 "

# Vekt: 2,18 kg

# 1 års garanti

Pris inkl. MVA 13.494,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du oppgi prisklasse? ellers kan jeg trygt anbefale disse:

Netshop 1557als

Netshop 1557gls

edit: med tankte på pris/ytelse og erfaringer fra forumet.

anter du tenker på prisklasse jeg vil være interessert i? Vel, prisen på de to alternativene jeg listet opp er jo på en måte to forskjellige satser - som jeg begge kunne sats på (fiiffig ordspill, ikke sant? Stolt nå.) Med det mener jeg at enten gå jeg for en billig en for rundt sju lapper, eller en som gir meg mer ytelse for rundt tretten lapper; enten eller. Men i begge tilfelle er jeg jo hypp på å gjøre et dugelig kjøp da :hmm:

EDIT: Det virker unektelig som om de to alternativene du kommer med gir mer for pengene.

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar
Hei

Kan nok ikke si jeg er så glad i celeron cpuer som første laptopen kommer med men hvis det er til "kontor" bruk så er det nok en grei pc til sitt bruk

Tenker da på office og lignende , Men du kunne trenge litt mer minne ~512+ mb .

Det er jo en Celeron Mobile og de er ikke så verst. De er basert på Banias, og har vel mindre cache? De er faktisk bra, noe Desktop Celeron ikke er. ;)

Og ja, noe mindre enn 512mb ram går ikke. :tease:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Det er omtrent som den de andre er (Toshibaen på netshop og elkjøp). Jeg vil påstå det er et greit kjøp, men jeg vet ikke om du klarer å kjøre sims 2 (warcraft 3 funker iallfall fint). Du må nok påkoste deg en ekstra rambrikke en eller annen gang, 256 mb er litt for lite. Det er nok veldig lett å sette inn mer ram (bare åpne luke og sette inn under) :thumbup:

Jeg ville kjøpt den billigste, ettersom det er surt å betale masse for ting du aldri vil ha bruk for..

Lenke til kommentar

den billigste greia der er ikke så ille med tanke på at du får dvd brenner og trådløstnettverkskort. dette er ofte noe du ikke finner på andre billig pc'er til 7000,-

tror du gjør et greit kjøp med den der.

kan for irritasjonsskyld fortelle om kompisen min som nettopp kjøpte en bærbar med p-m 1,5, 512mb ram og radeon 9700 128mb til 6500,- hos multicom sitt ryddesalg! :D (utsolgt nå, kun en til 5000,- igjen med "stasjonær" cpu)

Lenke til kommentar
Men "Grafikk Intel® Extreme Graphics Technology - opp til 64 MB (DVMT 2.0)" - kan noen kanskje gi en forklaring på hvor bra dette er, gjerne med nvidia for stasjonære som målestokk? :)

OK til kontor-greier og surfing, men til spill kan det sugestarte en Harley.

Lenke til kommentar
Men "Grafikk Intel® Extreme Graphics Technology - opp til 64 MB (DVMT 2.0)" - kan noen kanskje gi en forklaring på hvor bra dette er, gjerne med nvidia for stasjonære som målestokk? :)

Tja, kan jo si det sånn at det er omtrent det dårligste grafikkortet du får :!: . Absolutt ikke å anbefale :no: . Så vidt jeg husker så deler den grafikkminnet med minnet. Så hvis du har 512 mb ram, så vil 64 mb av det brukes til grafikkortet. Nvidia for stajonære? Hvilket Nvidia kort da? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Er Grafikk Intel® Extreme Graphics Technology - opp til 64 MB (DVMT 2.0) mao så ræva at det ikke kan kjøre sims2 dugelig?

Wh1te, man må logge seg inn på nordea sine sider som kunde og så klikke på en link for en pc-produsent. Har ikke noe mer info eller bilde, da det var noen andre som viste meg det via sin konto?

Men for alternativ 1 listet opp her, er det noen som har et 3d-kort å anbefale, et billig et som duger og that`s it? Les: alternativ 1 tyder også på at jeg ikke er på jakt etter den feteste grafikken, bare et kort som kan klare brasene på et spillbart nivå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...