Gå til innhold

Selges Visibledustkoster i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hittil (etter 8 mnd med D70) har jeg klart meg bra med en flaske trykkluft.

Jeg har hørt folk advare mot den fordi man kan risikere at det kommer damp ut av den, men hvis man holder flaska normalt uten å riste veldig, så er det ikke noe problem. Det kan også være kjekt å blåse litt ut i lufta først for å sjekke at det faktisk er luft som kommer ut. Da er støvfjerningsoperasjonen over på 20sek og kan gjentas et par ganger dersom ikke alt støvet forsvant på første forsøk.

Dette fungerer ihvertfall utmerket for meg!

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Ville ikke brukt en børste personlig. Litt for sannsynlig at hårene faller av samt at jeg helst ikke vil bruke samme gjenstand to ganger for å rense sensoren.

Jeg bruker to metoder:

For enkel kjapp rengjøring bruker en en CO2 blåser. Pass på å få en som er beregnet på å renske med. Noen CO2 patroner inneholder olje, disse vil du definetivt unngå.

For grundig rensk bruker jeg en liten plastspatel som jeg surrer rundt et linsepapir og drypper et par dråper ren metanol på. Denne drar jeg forsiktig over antialiasfilteret. Etter bruk fjernes lisepapiret. Pass på å ikke berøre den delen av papiret som er i kontakt med filteret.

P.S. pass på at lukkeren ikke smeller igjen over renskeutstyr. Det kan bli en dyr fornøyelse...

Lenke til kommentar

Har en 8 mm Sensor Brush fra Visibledust.com og den fungerer glimrende. Kjøpte også en Sensor Clean-løsning fra dem, men kosten har fungert så bra at jeg har foreløbig ikke hatt bruk for noe mer enn den.

Foreløbig kan de kun bestilles fra websiden deres, men det går smertefritt og uten problemer - nokså kjapp levering hadde de også.

Lenke til kommentar

www.robgalbraith.com gir produktene kjempegod kritikk, se testen

Luminous Landscapes Michael H. Reichmann går også god for produktet.

Dette er jo forholdsvis dyktige folk, så dette er nok ikke noe dårlig produkt. Jeg teller selv på knappene om jeg skal kjøpe noe slik.

Metanol/etanol har jo en viss løsningsevne for diverse oljer, så jeg er litt skeptisk til å bruke dette på sensoren. Iallefall de kvalitetene man lett får tak i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...