skeletor_ Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hei Jeg har et Sapphire Radeon 9800 Pro Ultimate Edition. Denne modellen kommer med kjøleribbe og den blir ganske fort varm. Har noen vært borti dette skjermkortet? Det er en veldig populær modell så jeg regner med at noen her har vært borti den. Jeg regner med at kjøleribba ikke skal være så innmari varm. Jeg kan holde på ribba i ca 10-20 sekunder før jeg kjenner at det begynner å svi litt på hånda liksom. Noen her som har opplevd det samme eller er det normalt? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 joda, det er normalt at kjøleribba blir så varm. ultimate kortene med passivkjøling pleier å ligge rund 60 grader, og det er ikke så smart å klokke de. men jeg trur nok ikke at det er noe problem Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Disse kortene blir ufattelig varme siden det ikke er vifte på de. Går vel an å kjøpe en kjøler på kortet, en NV silencer eller noe slikt hvis du har varmeproblemer. Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg har dette kortet selv! Det blir fryktelig varmt, ja. Men du kan sette på ei vifte på sida av kortet. Zalman vifte f.eks. Den er lagd til Radeon 9800 Pro UE. Selv har jeg en 90x90mm Thermaltake vifte på sida av mitt. Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg har en 80x80mm vifte som jeg ikke bruker. Kan den festes til skjermkortet for kjøling eller må jeg kjøpe en egen vifte tilpasset kortet? Blir det noe problem uten vifte da? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 nei, men du du burde ikke klokke. skal du det må du kjøpe vifte Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Du kan jo bare bruke 2 skruer og feste vifta på sida. Det går fint uten vifte også, men jeg liker å ha litt ekstra kjøling. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 bedre med litt for mye enn litt for lite ja.. Men strengt tatt skal det holde til vanlig bruk.. Det er jo garantert Kjekt om du har en kabinettvifte da! Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg har 5 kabinettvifter. 2 stk bak, 1 stk i front, 1 stk på vindu og 1 stk i toppdekslet. I tillegg til dette så peker vifta på strømforsyneren rett ned mot skjermkortet så blir vel litt kjøling derfra også.. Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Men hvis det blir så at jeg kjøper vga-kjøling i form av vifte. Denne for eksempel: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet628.htm Er denne viften bare å montere på kjøleribba jeg har nå eller må jeg kjøpe en egen zalman kjøleribbe som passer garantert liksom? Lenke til kommentar
JanSaxhaug Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Den der er til bruk saman med Zalman kjøleribba. Eg har sjølv eit Sapphire Radeon Atlantis 9800 PRO-skjermkort og tenkte eg skulle klokke det no snart. Så eg har bestilt meg ny vifte til skjermkortet som er i postsystemet i skrivande stund. Link til vifta Kan sikkert skrive litt om korleis den er hvis det er ønskeleg etter at eg har fått testa ho... Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg har som skrevet tidligere i dette emne et Sapphire Radeon 9800 Atlantis Pro Ultimate Edition. På denne er det passiv kjøling (kjøleribbe). Jeg mente ikke på forrige svar at jeg skal feste vifta PÅ selve skjermkortet. Bare på kjøleribbe så den blir litt kaldere. Lenke til kommentar
zulo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Den der er til bruk saman med Zalman kjøleribba. Eg har sjølv eit Sapphire Radeon Atlantis 9800 PRO-skjermkort og tenkte eg skulle klokke det no snart. Så eg har bestilt meg ny vifte til skjermkortet som er i postsystemet i skrivande stund. Link til vifta Kan sikkert skrive litt om korleis den er hvis det er ønskeleg etter at eg har fått testa ho... hei har du fått testa ho? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå