TcB Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hei, jeg skal kjøpe meg en veldig billig prosjektor, men vil jo ha noe som det er mulig å skimte filmen på iallefall.. Og har sett meg ut Epson EMP-S1L Denne har iallefall fått god kritikk fra kjøperne. Men en ting jeg lurte på er at den kan kjøre i så kalt fake 16:9 format, og jeg lurer da på om det er noen som kan si meg hva det er? Er det at prosjektoren fortsatt lyser opp et område på 4:3 på lerretet, men at bildet fra PC'en er presset ned til et 16:9 format i dette 4:3 formatet? Eller blir lyset fra prosjektoren presset ned til 16:9 format? Ellers er det noen som har erfaring med denne prosjektoren? Føler at dette er mye for pengene, spesielt når ny pære visstnok bare koster 1600kr. Takk for enhver hjelp Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Projektoren lyser opp som du kaller det i 4:3, men kan vise 16:9 materiale med en sort maskering: det samme som på et vanlig 4:3 TV- du vil få svarte striper over og under bildet. Denne projektoren er vel helt grei til sitt bruk, Playstation og DVD uten at du har spesiellt strenge krav til veldig god bildekvalitet. Du får det du betaler for, men det funker sikkert greitt den. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Når man snakker om billige projektorer så kan jeg anbefale (etter å ha testet på 2stk Benq projektorer) å skru lyset opp ifra kilden og helt ned ifra projektoren. Jeg mener subjektivt at jeg fikk et bedre sortnivå på den måten og sortnivå er jo det viktigste når man ser en film (mye viktiere en at fargene er riktig kalibrert) Har selv Benq6100 og irriterer meg over det dårlige sortnivået ,men har da fått den tålelig bra. (Mange som har sett den er imponert ,men jeg klager... ,kanskje jeg har for store krav?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå