Mr-tard Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Jeg trenger og åpne 6112 porten, har altså cisco 677i router fra nextgentel. Skal skrive inn i telnet , den ip`en (gateway) som routeren har, men det skjer ingenting... er mulig og pinge og slikt, men fungerer heller dårlig og komme innpå den.. så hva er galt, og hvordan gjør jeg dette? bruker winxp på forhånd takk Endret 28. januar 2005 av Mr-tard Lenke til kommentar
Jakob_di Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Lenge siden eg har vært innpå og konfigurert på min, men tror du kan åpne og forwarde det meste fra www.broadpark.no og min side, ett eller annet sted der har du endringsweb eller noe. Logg på med mail username og pass. Enklere grensesnitt enn kommando på telnet (Om en ikkje har kontroll på Cisco IOS da ...) J Lenke til kommentar
Jakob_di Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 PS: Litt usikker på om NGT har stengt port23 for å unngå at folk fokker opp routeren ... Lenke til kommentar
Mr-tard Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Lenge siden eg har vært innpå og konfigurert på min, men tror du kan åpne og forwarde det meste fra www.broadpark.no og min side, ett eller annet sted der har du endringsweb eller noe. Logg på med mail username og pass. Enklere grensesnitt enn kommando på telnet (Om en ikkje har kontroll på Cisco IOS da ...) J eksisterer dessverre ikke noen "min side" på broadpark.. bare link til kundesider på nextgentel.no Lenke til kommentar
Mr-tard Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 PS: Litt usikker på om NGT har stengt port23 for å unngå at folk fokker opp routeren ... hmm, godt mulig, men hvordan skal jeg da komme meg inn? Lenke til kommentar
Jakob_di Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 jo jo jo .... :-) En eller annen plass på www.broadpark.no har du noe med min side eller endringsweb. garantert. Kan prøve med kabel i consoleporten bak på router (den blå porten, RJ-11), men må kanskje ha overgang mellom RJ-11 og seriell port på din maskin, og sånt har vel de færreste av oss liggende .. Er ikkje hjemme med NGT, så får ikkje sjekket på www.broadpark.no. Men det var derifra eg konfigurerte min router for et par år siden.... Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 http://endring.nextgentel.no/ Les forøvrig denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=358983 Eller bruk google. Bruker du telnet blir det slik: (i "enable"-modus) telnet 10.0.0.1 {enter} enable {enter} (passord fra ngt) set nat entry add 0.0.0.0 6112 10.0.0.x 6112 TCP {enter} (x er IP'n som det skal nat'es til) avslutt med "write" (Skriver endelig konfigurasjon til routeren) Lenke til kommentar
Mr-tard Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Kommer inn på endringsprogrammet, etter og ha ordnet rett ip osv, men får denne feilmeldingen "Det oppstod et problem under visning av <det jeg prøver å trykke på, på programmet> Feilmelding: java.net.NoRouteToHostException: Operation timed out Forsøk igjen eller kontakt NextGenTel support" hva skyldes det? må jeg restarte etter og ha knottet inn de nye dns-greiene? Kommer jo ikke mye lenger med telnet heller. står bare og henger mens den prøver og koble til 10.0.0.1 Endret 28. januar 2005 av Mr-tard Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Kommer jo ikke mye lenger med telnet heller. står bare og henger mens den prøver og koble til 10.0.0.1 Du må bruke en pc med ip 10.0.0.2 (settes evt. statisk hvis du ikke får tildelt denne dynamisk via dhcp) Bare pc'er knyttet til 10.0.0.2 vil få tilgang til cisco'n (Sikkerhetsgreie). (En router med statisk ip 10.0.0.2 knyttet til dsl-routeren vil gi alle pc'er på routeren tilgang.) Sikkert derfor du heller ikke får tilgang via endring.nextgentel.no!! (Får bare feilmelding) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå