haarod Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har nettopp kjøpt meg en ny S-ATA disk, og det er en diskett som følger med. "S-ATA controller ettellerannet", men jeg har ikke diskettstasjon. Noen som vet hvor jeg kan laste ned? Har et Abit NF7 kort, har sjekka på både www.abit.com.tw og www.abit-usa.com Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 skal vel ligge på førstnevnte side? Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 http://file.abit.com.tw/pub/download/drive...ppy/disk132.exe er vel denne du leter etter.. ? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Vet ikke, skal sjekke. Gidder du å finne siden du fant den på? Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 http://www2.abit.com.tw/page/en/motherboar...PRODINFO=Driver Lenke til kommentar
haarod Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Har jo NF7 jeg da, uten -S. Den downloaden var litt rar også.. Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har NF7 støtte for s-ata i det hele tatt? eller surrer jeg nå? Skal i så fall ikke ha noe å si. Drivern til NF7-s skal funke fint på NF7 dersom det har støtte for s-ata. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har jo NF7 jeg da, uten -S. Den downloaden var litt rar også.. Ute etter ytelse? Dog, er lite å vinne på denne dealen, uansett floppydisk eller ikke... NF7 uten 'S' mangler s-ata støtte. hehe, så har man ikke bare kjøpt "katta-i-sekken" men i tillegg "katta-uten-sekk", og den er nok ny for de fleste (er det ikke www.pcworld.no som har en rubrikk for gode flauser?) Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 åjåj.. nå svir d litt tenker jeg Lenke til kommentar
haarod Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Da har jeg NF7-S Står bare NF7 Series på pakka, men er også et svært merke. Serial ATA, + at det følger med en diskett med S-ATA kontroller Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Da har jeg NF7-S Står bare NF7 Series på pakka, men er også et svært merke. Serial ATA, + at det følger med en diskett med S-ATA kontroller Du mener ikke NF7-S etiketten på et "borte-vekk"-chip på hk (på NF7 er den plassert der chipet mangler)? Står 'NF7-S' på en grønn etikett foran og en NF7-S bak på esken til samme hovedkortet her... Uansett, når/hvis du får bestemt deg for hvilket hk du har og det evt. er inkl. et reelt S-chip, så trenger du ikke floppydisk for å legge inn s-ata drivere i ettertid. (Men "basis"-drivere kan ha problemer i fbm. WinXP SP2). Produsenten av hdd'n har trolig en høvelig s-ata-driver på hjemmesiden du kan laste. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Ok, har lasta ned driverne nå, men skjønner ikke helt hvor jeg skal legge de filene. Tror det var meninga og legge de filene over på disk. Jeg må ha NF7-S i og med at jeg har kobla til disken som den skal (var ikke jeg som gjorde det, men en databutikk) Har forresten Seagate 7200.7 200GB S-ATA, så får sjekke seagate sine sider. EDIT: Fant ingen ting der, noen som vet hva jeg skal jeg gjøre. Er litt irriterende, men har ingen hast. Hadde bare vært fint å fått det til å funke. Nå vet jeg hvertfall at det er kjekt med floppystasjon Håper på svar så fort som mulig, på forhånd takk. Endret 28. januar 2005 av HKoN- Lenke til kommentar
haarod Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Har lasta ned den disk132.zip filen, og brent den ut på cd, men jeg skjønner egentlig ikke hva jeg skal gjøre. Det er jo ingen setupfiler eller lignende i fila. Har prøvd å boote opp med den, men det funka ikke. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hvis jeg husker rett, åpne Bios og 'Integrated Peripherals', velg 'Onboard PCI Device', enable s-ata kontrolleren (save&exit). Siden er det 'Silicon 3112' som skal inn - velg riktig driver for OS'et du bruker. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Silicon 3112 er der ja, men hvor skal den inn? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Har nå også enabla den derre PCI devicen og sånn, hva mer skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Sorry for at jeg bumper, men trenger fortsatt svar. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Sorry for at jeg bumper, men trenger fortsatt svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå