Gå til innhold

S-ATA kontroller, diskett..

haarod

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en ny S-ATA disk, og det er en diskett som følger med. "S-ATA controller ettellerannet", men jeg har ikke diskettstasjon. Noen som vet hvor jeg kan laste ned?

Har et Abit NF7 kort, har sjekka på både www.abit.com.tw og www.abit-usa.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har jo NF7 jeg da, uten -S. Den downloaden var litt rar også..

Ute etter ytelse? Dog, er lite å vinne på denne dealen, uansett floppydisk eller ikke... NF7 uten 'S' mangler s-ata støtte.

hehe, så har man ikke bare kjøpt "katta-i-sekken" men i tillegg "katta-uten-sekk", og den er nok ny for de fleste (er det ikke www.pcworld.no som har en rubrikk for gode flauser?)

:D

Lenke til kommentar
Da har jeg NF7-S :)

Står bare NF7 Series på pakka, men er også et svært merke. Serial ATA, + at det følger med en diskett med S-ATA kontroller :)

Du mener ikke NF7-S etiketten på et "borte-vekk"-chip på hk (på NF7 er den plassert der chipet mangler)?

Står 'NF7-S' på en grønn etikett foran og en NF7-S bak på esken til samme hovedkortet her...

Uansett, når/hvis du får bestemt deg for hvilket hk du har og det evt. er inkl. et reelt S-chip, så trenger du ikke floppydisk for å legge inn s-ata drivere i ettertid. (Men "basis"-drivere kan ha problemer i fbm. WinXP SP2).

Produsenten av hdd'n har trolig en høvelig s-ata-driver på hjemmesiden du kan laste.

Lenke til kommentar

Ok, har lasta ned driverne nå, men skjønner ikke helt hvor jeg skal legge de filene. Tror det var meninga og legge de filene over på disk.

Jeg må ha NF7-S i og med at jeg har kobla til disken som den skal (var ikke jeg som gjorde det, men en databutikk)

Har forresten Seagate 7200.7 200GB S-ATA, så får sjekke seagate sine sider.

EDIT: Fant ingen ting der, noen som vet hva jeg skal jeg gjøre. Er litt irriterende, men har ingen hast. Hadde bare vært fint å fått det til å funke. Nå vet jeg hvertfall at det er kjekt med floppystasjon :p

Håper på svar så fort som mulig, på forhånd takk.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...