Novise Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg dar en HD som tidligere er benyttet til Linux (hele disken). Når jeg nå, etter å ha formatert til NTFS, legger in Win2K så vil ikke maskinen boote (etter at prog. er lastet inn). Jeg mener å ha sett noe om dette problemet i forumet tidligere, men kunne ikke finne tilbake til det! Lenke til kommentar
Novise Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Er det virkelig ingen som kan hjelpe meg med dette problemet? Lenke til kommentar
Haii Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Har dessverre ikke lest noe tråder om det jeg... så jeg vet ikke:( Har du fjernet Linux Partisjonene? altså brukt Linux cd'en til å fjerne de partisjonene. Lenke til kommentar
slackies Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg dar en HD som tidligere er benyttet til Linux (hele disken). Når jeg nå, etter å ha formatert til NTFS, legger in Win2K så vil ikke maskinen boote (etter at prog. er lastet inn).Jeg mener å ha sett noe om dette problemet i forumet tidligere, men kunne ikke finne tilbake til det! ja eks lilo boot legges inn, ligger i master boot record. du fjerner det med en oppstartdiskett med fdisk på. du skriver følgende i dos med fdisk for og fjerne det: fdisk /mbr Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 boot til commandpromt (enten win98 bootdisk, eller win2k/xp cd til rescue) skriv fdisk /mbr Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Hvis du fortsatt har lilo som bootloader på en annen disk, vil denne overstyre dette. Prøv å start opp med Win2k plata i, velg recovery console of skriv fix boot (tror det er det det heter... sjekk kommandolista for hjelp). Sjekk også at BIOS er satt opp for å boote fra denne disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå