Gå til innhold

Hjelp til nytt skjermkort/strømforsyning

VidarLH

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ett nytt skjermkort i prissklassen 2000-4000....

Ikke det dyreste men det med best ytelse i forhold til pris.. og kort som tar nye spill som CS:S uten problemer..

Jeg har

Asus P4B533-E hovedkort

p4 2,4ghz

512ddr

200gb hd

Gainward Geforce fx5200 256mb(det nåværende skjermkortet)

Det som er et problem er at strømforsyningen er kun på 230V.. og jeg lurer på om jeg må ha ny... ev. hvor stor?

Mvh Vidar

EDIT: jeg lurer på dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301844&cks=SER og hvor stor strømforsying må jeg ha ???

Endret av VidarLH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyning

Eg tror "alle" i Norge har 230V strømforsyning på PC hjemme, effekten måles i watt: W og er strøm x spenning / P=U x I . Spenningen på enfas El i norge (hus og hjem) er 230V (Europastandard). Vær OBS på strømforsyninger med rød bryter med 115 på ei side og 230 på den andre (endel er uten låsing-bare flytt) sett den på 115V og koble til :nei: minst går forsyninga til de evige jaktmarker og tar ofte med det som er tilkobla...

Effekten begynner å bli et problem med dagens "store" maskiner, har en "Jalla-forsyning" - les om Q-tek og "gode" erfaringer på forumet. Kan den gi problemer og i værste fall tar den kipe forsyninga med hovedkort og andre komponenter i fallet.

Når du får nytt "kraftig" skjermkort er det på "alle" (VGA) ekstra tilkobling for strøm direkte på skjermkortet siden tilkoblinga på hovedkortet ikke kan by på nok (Pci-Express kan visst gi 75W, derfor er de fleste Pci-E GForce 6600 kort uten ekstra power, VGA må ha). Har en da ei 300W forsyning som fulgte kabinettet er muligheten for strømproblemer ved spill mm. store og maskina restarter, dumper minne ++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...